„Pro zimní pneumatiky platí, že musí být označeny písmeny M+S. Pokud má pneumatika na svém boku toto označení, jedná se o pneumatiku vyhovující zákonu,“ vysvětluje Foltýn z Auto ESA. Minimální dovolená hloubka dezénu zimních pneumatik jsou 4 mm, na rozdíl od 1,6 mm na letních pneumatikách. To ovšem platí opět jen v situaci, kdy je použití zimních pneumatik na osobním autě povinné. Jinak se na ně vztahuje omezení 1,6 mm, tedy stejně jako na letních. „Je důležité připomenout, že zimní pneumatiky musí být obuty na všech  kolech,“ varuje Foltýn z Auto ESA před praxí některých řidičů, kteří obouvají do zimních pneumatik pouze kola poháněné nápravy. Výjimkou je podle Foltýna pouze rezervní kolo nebo dojezdová nouzová rezerva, na té zimní pneumatika být nemusí.

Autor: profimedia.cz

Pro motoristy, kteří v nejnáročnějších podmínkách nevyjíždí a chtějí ušetřit za zimní sadu pneumatik, by mohly být zajímavou alternativou tzv. celoroční pneumatiky. „Při jejich nákupu si ale dejte pozor na to, aby byly rovněž označeny symbolem M+S. Jinak neodpovídají zákonu,“ upozorňuje Pavel Foltýn z Auto ESA. „Připravte se také na to, že celoroční pneumatiky nemají na sněhu a ledu tak dobré vlastnosti jako pneumatiky zimní,“ připomíná Foltýn.

Výměnu pneumatik také nenechávejte na poslední chvíli. Většina pneuservisů má již poměrně zaplněné kapacity. „Pokud máte dvě sady ráfků a přezouváte svépomocí, ujistěte se, že jsou pneumatiky v dobrém stavu a zvažte, zda by nebylo dobré nechat je v pneuservisu vyvážit. Vibrace od nevyvážené pneumatiky zhoršují komfort a rovněž mohou ovlivnit ovladatelnost auta,“ uzavírá Foltýn z Auto ESA.