Když se v roce 2009 poprvé ukázal Yeti, představovalo to pro Škodu výrazný zlom – první SUV v nabídce a zcela odlišný design. Hranatější karoserie, vystouplé lemy blatníků, kulaté mlhovky zasazené do hlavních reflektorů nebo lakovaný středový sloupek kontrastující se zbylými černými dávaly vozu neopakovatelnou identitu.

MAXIMÁLNÍ POHODLÍ I STABILITA

Po modernizaci v roce 2013 hlavní uspořádání zůstalo, ale styl se přiblížil novému směru značky, který si hraje s ostrými rysy.

Vzhledem k vysoko ukotveným sedadlům se do Yetiho nádherně nastupuje. Vpředu ani vzadu není potřeba se nějak složitě zvedat ani sklánět hlavu před nízkou střechou – už se ani nedivíme, že SUV jsou tak oblíbená. Širší a vyšší karoserie se projevuje také uvnitř. Vpředu dominuje místem nad hlavou a vzadu zase šířkou. Směrem dozadu mladoboleslavské SUV zůstává konstantní a díky tomu se do druhé řady vejde trojice samostatných křesel a na nich může sedět trojice dospělých.

Podobně jako složitější zadní víceprvková náprava převzatá z předchozí generace modelu Octavia, která se zasluhuje o výborné jízdní vlastnosti. Yeti s rozvorem 2578 mm má kola téměř v každém rohu karoserie a při pohledu zpředu je vidět, jak navíc vystupují do šířky. Jeho stabilita při jízdě je úžasná a podvozek zvládá i ostřejší zacházení. Vzali jsme auto mezi kužely – propletl se tam s obrovskou noblesou.

Podtrženo sečteno působí Yeti bytelným dojmem. Však musí zvládnout i lehký terén. To se může leckteré rodině hodit – stejně jako světlá výška 155 mm, pokud často jezdí na chatu s neupravenou přístupovou cestou. Možná ještě více oceníte možnost za yetiho zapřáhnout 1100 kg těžký brzděný přívěs.

4X4 Pohon všech kol lze u Škody Yeti kombinovat se třemi motorizacemi: 1.4 TSI/110 kW, 2.0 TDI/81 kW a 2.0 TDI/110 kW. Zážehový motor a silnější vznětový motor jsou v nabídce i v kombinaci se šestistupňovou automatickou převodovkou DSG.
Autor: Archiv

Yeti dostal funkci MirrorLink, pomocí níž se aplikace chytrého telefonu dají přenášet na infotainmentovou obrazovku. Technika je založená na nejnovější generaci takzvané modulární stavebnice. Obsahuje dva nové infotainmentové systémy: Bolero a Amundsen (na obrázku vlevo).

Hodnocení

+ Kus pořádného poctivého auta, výborně se do něj nastupuje, udivuje variabilitou kabiny, neobyčejný pocit jistoty při jízdě.

- Menší základní objem kufru

Základní údaje

Délka 4222 mm

Šířka 1793 mm

Výška 1671 mm

Rozvor 2578 mm

Motor 1.2 TSI/81 kW

Spotřeba 5,4 l/100 km

Základní cena 379 900 Kč

Verze 4x4 502 900 Kč

Fotogalerie
7 fotografií