Stačí se podívat na stovky odborných testů uspořádaných Světem motorů a dalšími renomovanými časopisy: měkká zimní směs na vyhřátém asfaltu nefunguje. Když ponecháme stranou vláčné reakce auta na povely volantem, liší se brzdná dráha na suchu o třicet procent, tedy o celé metry. Ty pak mohou chybět třeba před přechodem pro chodce. Zodpovědný řidič tedy jednoznačně přezouvá. Za pár dní – po Velikonocích - je přitom ta pravá doba.
Investice se vyplatí
Třeba zmíněný Svět motorů spočítal, že i když jezdíte jen málo, při průměrné spotřebě auta kolem osmi litrů a letním nájezdu zhruba deset tisíc kilometrů propálíte přes léto na zimních pneumatikách palivo navíc asi za 1500 Kč.
Přezujte a za tři čtyři roky máte letní (zimní) sadu zaplacenou - investice do dvou sérií pneumatik se vyplatí už proto, že každá z nich vydrží o dost delší dobu.

5 argumentů pro letní pneumatiky
V teple lépe brzdí i zatáčejí
Nižší spotřeba paliva a emise CO2
Větší životnost
Menší hlučnost
Při vyšší teplotě jsou lepší na vodě
Víte, že…
… při nouzovém brzdění ze 100 km/h za venkovní teploty 20 °C je brzdná dráha zimních pneumatik o 6 metrů delší než u letních? Na místě, kde už auto s letními zastavilo, pojede to druhé ještě rychlostí 37 km/h.
… jen tři čtvrtiny tuzemských motoristů přezouvají ze zimních pneumatik na letní? Čtvrtina používá zimní pláště celoročně. Buď argumentují malým nájezdem nebo úsporou.
… třetina českých motoristů nechává měnit pneumatiky podle data uvedeného v zákoně? Více než polovina přezouvá auto podle počasí, zejména v případě zimních pneumatik i před prvním listopadem.
… testy celoročních pneumatik dokazují, že nevyhovují řádně v létě ani zimě? Vždy jde jen o kompromis.