Pojmenování Levorg se skládá z výrazů LEgacy, reVOlution a touRinG. Kompaktní sportovní kombi tak má navázat na úspěchy modelu Legacy, který už z evropské nabídky vypadl. Design je samozřejmě modernější a tvář si Levorg vypůjčil od kultovního ostrého modelu WRX STi – po prostřední sloupky je vlastně identický. Osobní kombi tak získalo sportovní šmrc.

Pro řidiče praktické i vybíravé

Také uvnitř na nás dýchne známé prostředí. Palubní deska i výplně dveří se shodují se sportovním sedanem, od STi je převzatý dokonce i volant. Proto nepřekvapí, že věnec padne bezvadně do ruky. Pozice za volantem snad už ani přirozenější být nemůže a sportovní sedadla dodávaná s provedením Comfort poskytují výbornou oporu tělu. Přitom jsou i dostatečně pohodlná – líbilo se nám na nich i naklápění opěrky hlavy.     

Kombi si většinou pořizují prakticky založení motoristé, kteří potřebují občas přepravit větší množství nákladu nebo zavazadel. Levorg jim nabídne zavazadelník se základním objemem 522 litrů, nízkou nakládací hranu a slušný vstupní otvor. Pro většinu běžných zákazníků naprosto dostačuje. Nám jen trochu vadila hloubka 42 cm mezi zatahovací plátěnou roletou a podlahou. Větší náklad – třeba krabici s půlmetrovými stranami – neschováte.

V modelové nabídce je zážehový přeplňovaný boxer 1,6 l s přímým vstřikováním, spojený s bezestupňovou převodovkou CVT. Čtyřkolka, benzinový motor a automat? To se v současné produkci jen tak nevidí. Lze řadit i manuálně pádly pod volantem podle předem stanovených virtuálních stupňů. Skvěle!

Po týdenním testu říkáme: poslední přírůstek Subaru je hezký, praktický, má výborný motor a skvěle jezdí. I díky bohaté výbavě si svou cenovku lehce obhájí.

Autor: Archiv

Stanu se větším

Na příkladu Levorgu je vidět, jak se auta zvětšují. Délka 4690 mm byla ještě nedávno vyhrazena kombíkům střední třídy, nyní ji okupují kompaktní modely. Výsledek? V podélném směru je novinka Subaru prostornější než čtvrtá generace Legacy. Ocenili jsme široce otevíratelné dveře, které usnadňovaly nastupování.

Hodnocení

+ Ovladatelnost, jízdní jistota, kultivovanost a odhlučnění motoru, přesné řízení

- Mělčí kufr

Základní údaje

Délka      4690 mm

Šířka       1780 mm

Výška     1490 mm

Rozvor   2650 mm

Motor     1.6 GT-S/125 kW 4x4 CVT

Spotřeba                7,1 l/100 km

Základní cena        759 000 Kč

Testované auto      809 000 Kč

Fotogalerie
3 fotografie