Jedna z nejdůležitějších novinek posledních měsíců se vrátila ke kořenům: opticky lehkému designu a řidičské přitažlivosti.

Zvenčí nechybí Astře šmrnc, vůbec nejvíc se nám ale líbí její lehkost. Tu najdeme i v interiéru: je zařízen sympaticky a pragmaticky: hlavně palubní deska a ovládání funkcí důležitých pro jízdu se proti minulé, dost chladné, generaci výrazně zjednodušily, což dělá pocitově mnohem větší rozdíl. Konstruktéři vykáceli les knoflíků a zůstalo jen nejnutnější. Paráda!

Autor: Archiv

Podvozkáři Opelu se zase zjevně nespokojili s tím, že je auto o něco lehčí, ale vyždímali z nastavení maximum pro pocit jistoty. Na sedmnáctipalcových kolech předvádějí ramena, péra i tlumiče působivou a harmonickou souhru. Mezi vozy s jednoduchou vlečenou nápravou Astra vyniká mimořádně vyrovnanými pohyby, rychlým a účinným tlumením rázů na nerovnostech i absencí zbytečného kmitání a houpání. Nastavení je celkově výrazně tužší než třeba u Golfu, přesto mu nechybí poddajnost a netrestá posádku tvrdým natřásáním.

Těmto schopnostem zdatně sekunduje řízení s předvídatelným odporem. Zatáčkami se Astra protahuje s jiskrnou sebejistotou a řidiče potěší schopnostmi vysoce přesahujícími rámec rodinných povinností.

Autor: Archiv

Hodnocení:

+ Živý, pružný a úsporný litrový motor, podvozek spojující komfort a obratnost, mechanicky čisté řízení a řazení, přiměřená prostornost

- Nižší silueta zhoršuje nastupování starší generaci

 Základní údaje:

Délka  4370 mm

Šířka   1809 mm

Výška 1485 mm

Rozvor  2662 mm

Motor 1.0 Turbo/77 kW

Spotřeba  4,3 l/100 km

Základní cena  319 900 Kč

Testované auto  369 900 Kč

Autor: Archiv


Ve znamení tří

Skvělou zprávou je fungování litrového benzinového motoru, který za málo peněz odehraje spoustu muziky a jeho nízká hmotnost se podepisuje na chování podvozku. Po prvních kilometrech proskákaných městskou vřavou sledujeme, že méně časté řazení a plynulejší tah na dlouhé kvalty přinášejí víc pohody. Nemusíme totiž pořád jezdit s jedním okem na otáčkoměru a pravou rukou na řadičce, a především ubývá okamžiků propadání do hlubin turboefektu. Obavy z rostoucího hluku a spotřeby také nejsou na místě. Vyvažovací hřídel významně tlumí vibrace ve středních otáčkách. A kromě toho jsou vnitřnosti celkově tak lehké, že jejich rychlejší kmitání nepřináší tolik mechanických ztrát. Spotřeba v našem testu se pohybovala od 4,6 litru při klidné plavbě po 6,4 ve městě a na dálnici.