Koupil vrak, s reklamací neuspěl

Renault Scenic za 25 000 korun koupil loni v autobazaru Martin Ševčík (40) ze Skupic na Žatecku. Už na cestě domů zjistil obrovský únik oleje. S reklamací ale neuspěl. Podle autobazaru totiž o stavu vozidla věděl.

Pan Ševčík musel s autem, které potřeboval pro nemocnou manželku, rovnou do servisu. Zprovozňovali mu ho tam čtyři dny. Když se vůz pokoušel reklamovat, neuspěl. Zástupci autobazaru sice připustili, že auto bylo ve špatném technickém stavu, zákazník na to byl ale podle nich opakovaně upozorňován.

Martin Ševčík s reklamací tohoto vozu neuspěl
Autor: Foto Blesk - Jana Ulrichová
Odvolávali se na předávací protokol, který Martin Ševčík podepsal. Vyplývá z něj, že renault byl zařazen do kategorie D, tedy na náhradní díly.

„Manželka s ním sice stále jezdí, ale jen na krátké vzdálenosti. Do oprav už jsme dali dobrých dvacet tisíc,“ potvrdil včera Martin Ševčík. Dodal, že i s odstupem času je přesvědčen, že jej autobazar podvedl.

Nepojízdný vůz vykoupili za korunu, druhý den ho prodávali za 19 999 Kč

Na zvláštní jednání si postěžovala Simona Andrlová (35) z Chomutova. V květnu kupovala auto a svůj ford z roku 1994 chtěla dát protiúčtem. Výkupčí bazaru ji přesvědčil, že její ford je vrak a tím, když ho u nich nechá za 1 korunu ušetří si peníze a starosti. Obratem ruky to samé auto autobazar však začal nabízet za 19 990 korun!

Výkupem za korunu měl autobazar původním majitelům vyjít vstříc. Auto bylo ale druhý den k prodeji za 19 999 Kč.
Autor: Foto Blesk- Helena Lacinová
Výkupčí tvrdil, že bych musela při přeregistraci zaplatit ekologickou daň nebo za likvidaci a když je to šrot, je výhodnější ho tam nechat za korunu. Nakonec jsem souhlasila,“ řekla Andrlová. Její slova dosvědčoval její otec Jan (65), který u obchodu byl. „Ještě jsem na forda dal dobré pneumatiky a novou autobaterii. Počítali jsme, že nám za něj dají až deset tisíc korun,“ dodal muž.

Ani jeden nechtěl věřit svým očím, když druhý den auto stálo v areálu autobazaru za 19 990 korun. Ředitel prodeje autobazaru se ale nediví. Podle něj se jedná o běžný výkup vozu a následný prodej, kdy jejich společnost přebírá veškerou odpovědnost za vady prodávaného vozu.

„Následně jsme po kontrole vykoupeného Fordu Fiesta, jeho nutných opravách a zaplacení ekologické daně rozhodli tento plně pojízdný vůz s platnou STK nabídnout k prodeji, například pro začátečníka,“ dodal. „Bez ohledu na zavedenou praxi autobazaru mi jednání jeho výkupčího přišlo nečestné. Auto vídáváme jezdit po městě, takže ho prodali a nesešrotovali,“ dodala Andrlová.

 

Fotogalerie
2 fotografie