Koupil vrak, s reklamací neuspěl
Renault Scenic za 25 000 korun koupil loni v autobazaru Martin Ševčík (40) ze Skupic na Žatecku. Už na cestě domů zjistil obrovský únik oleje. S reklamací ale neuspěl. Podle autobazaru totiž o stavu vozidla věděl.
Pan Ševčík musel s autem, které potřeboval pro nemocnou manželku, rovnou do servisu. Zprovozňovali mu ho tam čtyři dny. Když se vůz pokoušel reklamovat, neuspěl. Zástupci autobazaru sice připustili, že auto bylo ve špatném technickém stavu, zákazník na to byl ale podle nich opakovaně upozorňován.
Odvolávali se na předávací protokol, který Martin Ševčík podepsal. Vyplývá z něj, že renault byl zařazen do kategorie D, tedy na náhradní díly.„Manželka s ním sice stále jezdí, ale jen na krátké vzdálenosti. Do oprav už jsme dali dobrých dvacet tisíc,“ potvrdil včera Martin Ševčík. Dodal, že i s odstupem času je přesvědčen, že jej autobazar podvedl.
Nepojízdný vůz vykoupili za korunu, druhý den ho prodávali za 19 999 Kč
Na zvláštní jednání si postěžovala Simona Andrlová (35) z Chomutova. V květnu kupovala auto a svůj ford z roku 1994 chtěla dát protiúčtem. Výkupčí bazaru ji přesvědčil, že její ford je vrak a tím, když ho u nich nechá za 1 korunu ušetří si peníze a starosti. Obratem ruky to samé auto autobazar však začal nabízet za 19 990 korun!
„

Ani jeden nechtěl věřit svým očím, když druhý den auto stálo v areálu autobazaru za 19 990 korun. Ředitel prodeje autobazaru se ale nediví. Podle něj se jedná o běžný výkup vozu a následný prodej, kdy jejich společnost přebírá veškerou odpovědnost za vady prodávaného vozu.
„Následně jsme po kontrole vykoupeného Fordu Fiesta, jeho nutných opravách a zaplacení ekologické daně rozhodli tento plně pojízdný vůz s platnou STK nabídnout k prodeji, například pro začátečníka,“ dodal. „Bez ohledu na zavedenou praxi autobazaru mi jednání jeho výkupčího přišlo nečestné. Auto vídáváme jezdit po městě, takže ho prodali a nesešrotovali,“ dodala Andrlová.