Sedm let představuje u aut nejvyšší čas na omlazení. Kolínská trojka – Aygo, C1 a 107 – je si pořád dost podobná jako na začátku – i v tom, že čekání na druhou generaci vyřešily všechny tři značky pouze takzvaným faceliftem.

Změnilo se i něco víc než jen design karoserie? Vyzkoušeli jsme to na Toyotě Aygo, kterou jsme vzali pod lupu jako první. Navíc ve speciální výbavě Czech Edition.

Už první modernizace v roce 2008 dodala Kolíňákovi šťávu a po té druhé vypadá ještě lépe.

Nejzásadnější změnou uvnitř je barva přístrojovky, nyní celá z tmavého plastu. Nová je také řadicí páka.

Vůz také dostal přepracované tlumiče pérování. Výsledkem je nepatrně komfortnější jízda, ale méně mrštné jízdní vlastnosti. Kdo však nemá starší provedení v ruce, ani si toho nevšimne. Jde totiž pořád o jednoho z nejživějších prcků.

Jezdí zadarmo

U motoru s obsahem jednoho litru došlo k přepracování spalovací komory, zvýšení kompresního poměru, jiné jsou svíčky. V reálu nám motor proti starším verzím přišel méně živelný, ale lépe utlumený. Stále vyniká tím, že jezdí hodně úsporně. Výrobce udává spotřebu 4,4 litru – a my nepotřebovali víc.

S jakými barvami se vyrábějí?

Bílá           26 %

Červená     20 %

Černá        14 %

Stříbrná     13 %

Šedá         13 %

Jiná           14 %

Co bráchové?

I další dvě auta – Citroën C1 a Peugeot 107 – dostala v rámci faceliftu jinou kapotu motoru a přední nárazník. Ale třeba C1 v něm má znak, u 107 zůstal v kapotě. Nejvíce se nám na nich líbí stejně jako u ayga agilní jízdní vlastnosti. S hmotností 830 kg se v zatáčkách chovají auta spíše jako motokáry a skvěle kopírují zvolenou stopu.

Proč je (ne)koupit?

Plusy

+ Slušná cena

+ Jisté jízdní vlastnosti

+ Na miniauta prostorná kabina

+ Úsporný motor

Minusy

- Malý kufr

- Kvalita zpracování

- Menší komfort jízdy

- Zadrhávající řazení

Škatulata, hejbejte se

Horší prodejní výsledky mají dopad na 3000 zaměstnanců automobilky v Kolíně. Místo dosavadních tří výrobních týmů budou zavedeny jen dva. Část zaměstnanců se dočasně přesune do sesterských závodů – třeba Peugeotu ve slovenské Trnavě.

Ceny trojčat

Citroën C1

164 900 Kč

Peugeot 107

180 000 Kč

Toyota Aygo

169 900 Kč*

* má v této ceně i klimatizaci

Prodej trojčat v roce 2011

 

Toyota

Peugeot

Citroën

Francie

9 296

18 099

23 210

Itálie

16 555

8 948

7 381

V. Británie

14 230

16 258

15 517

Nizozemsko

15 169

20 899

11 013

Německo

12 173

5 186

9 098

Česko

249

366

294

Fotogalerie
6 fotografií