Sedm let představuje u aut nejvyšší čas na omlazení. Kolínská trojka – Aygo, C1 a 107 – je si pořád dost podobná jako na začátku – i v tom, že čekání na druhou generaci vyřešily všechny tři značky pouze takzvaným faceliftem.
Změnilo se i něco víc než jen design karoserie? Vyzkoušeli jsme to na Toyotě Aygo, kterou jsme vzali pod lupu jako první. Navíc ve speciální výbavě Czech Edition.
Už první modernizace v roce 2008 dodala Kolíňákovi šťávu a po té druhé vypadá ještě lépe.
Nejzásadnější změnou uvnitř je barva přístrojovky, nyní celá z tmavého plastu. Nová je také řadicí páka.
Vůz také dostal přepracované tlumiče pérování. Výsledkem je nepatrně komfortnější jízda, ale méně mrštné jízdní vlastnosti. Kdo však nemá starší provedení v ruce, ani si toho nevšimne. Jde totiž pořád o jednoho z nejživějších prcků.
Jezdí zadarmo
U motoru s obsahem jednoho litru došlo k přepracování spalovací komory, zvýšení kompresního poměru, jiné jsou svíčky. V reálu nám motor proti starším verzím přišel méně živelný, ale lépe utlumený. Stále vyniká tím, že jezdí hodně úsporně. Výrobce udává spotřebu 4,4 litru – a my nepotřebovali víc.
S jakými barvami se vyrábějí?
Bílá 26 %
Červená 20 %
Černá 14 %
Stříbrná 13 %
Šedá 13 %
Jiná 14 %
Co bráchové?
I další dvě auta – Citroën C1 a Peugeot 107 – dostala v rámci faceliftu jinou kapotu motoru a přední nárazník. Ale třeba C1 v něm má znak, u 107 zůstal v kapotě. Nejvíce se nám na nich líbí stejně jako u ayga agilní jízdní vlastnosti. S hmotností 830 kg se v zatáčkách chovají auta spíše jako motokáry a skvěle kopírují zvolenou stopu.
Proč je (ne)koupit?
Plusy
+ Slušná cena
+ Jisté jízdní vlastnosti
+ Na miniauta prostorná kabina
+ Úsporný motor
Minusy
- Malý kufr
- Kvalita zpracování
- Menší komfort jízdy
- Zadrhávající řazení
Škatulata, hejbejte se
Horší prodejní výsledky mají dopad na 3000 zaměstnanců automobilky v Kolíně. Místo dosavadních tří výrobních týmů budou zavedeny jen dva. Část zaměstnanců se dočasně přesune do sesterských závodů – třeba Peugeotu ve slovenské Trnavě.
Ceny trojčat
Citroën C1 |
164 900 Kč |
Peugeot 107 |
180 000 Kč |
Toyota Aygo |
169 900 Kč* |
* má v této ceně i klimatizaci
Prodej trojčat v roce 2011
|
Toyota |
Peugeot |
Citroën |
Francie |
9 296 |
18 099 |
23 210 |
Itálie |
16 555 |
8 948 |
7 381 |
V. Británie |
14 230 |
16 258 |
15 517 |
Nizozemsko |
15 169 |
20 899 |
11 013 |
Německo |
12 173 |
5 186 |
9 098 |
Česko |
249 |
366 |
294 |