Za dobu existence spatřilo světlo světa přes pět milionů vozů této modelové řady a automobilka doufá, že podobných úspěchů dosáhne i u další generace. Vůz by se přitom měl na vybraných trzích objevit ještě v průběhu léta. Oproti stávajícímu modelu přichází s mnoha inovacemi a stejně tak i novými motory. Kromě upraveného vzhledu, který je zřejmě nejzásadnější na přídi vozu, tak bude nové Punto nabízeno v dané třídě i s moderním turbodieselem využívajícím přímého vstřikování paliva common-rail druhé generace. Ten je použit u motoru 1,3 16V Mutijet, který dosahuje slušného výkonu 70 koní, který se má v průměru spokojit se 4,5 litry nafty na 100 km a velmi pravděpodobně se tak stane i nejprodávanější variantou. Ten pak doplňuje stokoňový trubodiesel se stejným systémem vstřikování s objemem válců 1,9 litru, který však využívá jen dvouventilové techniky. Mezi benzínovými motory nebudou chybět dva 1,2litrové motory, šestnáctiventilový 1,4l, ve sportovní verzi HGT použitý 1,8litr a na italském trhu nabízený hybridní 1,2litr. Zákazník bude mít dále na výběr kromě manuální pěti a šestistupňové převodovky i jednu ze dvou automatických - Dualogic a Speedgear. Jak jsme ale uvedli, nový vůz bude disponovat i celou řadou moderních systémů vídaných zatím jen u dražších vozů. Fiat se totiž rozhodl pro malé Punto nabízet například i dvouzónovou klimatizaci, elektrický posilovač řízení se dvěmi stupni účinnosti nebo navigační systém...