Je to tak. Podobná sériová oktávka před týdnem překonala na osmikilometrové trati na solné pláni v Bonnewille rychlost 365 kilometrů v hodině. Stala se tak ve své kategorii nejrychlejším vozem planety. Aby vůz s okřídleným šípem ve znaku zastavili, museli použít speciální padák.

Inženýrský tým z britské Škodovky přitom s véereskem nedělal žádné velké tuningové kousky. Vůz snížili o 80 mm a přidali mu závodní chladič, na motoru vyměnili turbodmychadlo za výkonnější a místo zah a místo bezolovnatého benzinu nasadili dietu z vysokooktanové směsi metanolu a vody. Auto mělo na brzdě přes 500 koní a plnicí tlak vystoupal na 200 kPa.

Brouček původem z Mladé Boleslavi by se s trochou nadsázky mohl pasovat třeba s šestapůllitrovou bestií Lamborghini Aventador. Maximální rychlost italského býka totiž dosahuje »pouhých« 350 km/h a octavia v nejlepší chvilce by kolem něj projela rychlostí, jakou na kole míjíte hlemýždě.