„Říkal jsem si, že přece i českých podmínkách musí jít udělat pořádná motorka. Rozhodli jsme se, že projekt dotáhneme do nejmenšího detailu. Nechtěli jsme nic polovičatého,“ usmívá se výrobce Miroslav Felgr, který s myšlenkou přišel v roce 2001. Kromě jeho fi rem EPOS, MOTO FGR a dalších více než 40 firem se na vzniku motorky podílelo i ministerstvo průmyslu a obchodu. Společnými silami vytvořily během šesti let opravdový unikát. Všude karbon, nádherné detaily, unikátní design a velkolepý vidlicový šestiválec o objem 2,5 litru.

„Triumph má 2,3 litru, chtěli jsme víc!“ pyšní se Miroslav Felgr. Po představovačce motoru vypsala fi rma soutěž na design motorky. Z dvanácti finálových návrhů se nakonec nejvíc líbil ten od Stanislava Hanuše. 923 koní na tunu Dneska už je motorka hotová, až na pár detailů v motoru. Jeho zvuk nenechá chladným žádného muže, o motorkářích ani nemluvě. Podle všeho atmosférický šestiválec posílá na zadní kolo 240 koní. Když se k tomu přičte hmotnost motorky 260 kilogramů, vyjde nám naprosto devastující poměr výkonu ku hmotnosti. 923 koní na tunu. Nic tak šíleného ve světě dvou kol nemá obdoby.

Spolumajitel Luboš Felgr (30): Stovka za 3 sekundy

Jeden ze spolumajitelů českého klenotu Luboš Felgr nám prozradil, že tohle jednostopé žihadlo rozhodně není určeno silničním pirátům a hazardérům. Jeho odhadovaná rychlost zřejmě přesáhne 300 km/h., a v takovém tempu se na něm prý nikdo neudrží…

Jak rychle tato mašina jezdí?

„Tohle není motorka na rychlost a na závodění. Kdybyste s ní chtěli jet rychle, tak se na ní neudržíte.“

Kolik celkový vývoj stál?

„Několik desítek milionů.“

Bude se tato mašina vyrábět i sériově?

„Zatím se jich vyrobilo šest v nulté sérii pro rok 2012 a určitě chystáme další.“

Předpokládám, že to nebude zrovna levná záležitost...

„My to moc neříkáme, ale odhadujeme, že se cena bude pohybovat kolem dvou milionů korun.“

Takže se jedná o exkluzivní zboží.

„Ano, budeme ji vyrábět pouze na zakázku.“

Jaké je zrychlení motoru?

„Motor zatím není ve finální podobě, ale zrychlení už se dá určit teď. Z nuly na sto se tachometr dostane do třech vteřin.“

V některých médiích je tato motorka prezentována jako nejsilnější na světě. Je to pravda?

„Je to motorka s největším motocyklovým objemem motoru na světě.“

Kde ji můžeme vidět?

„Kdo má zájem, může jí zhlédnout v sídle naší firmy EPOS. Navíc od příštího týdne pokračují testy na východočeských silnicích.“

Proč jste jí dali název Midalu?

„Za jménem Midalu se skrývá skoro celá rodina Felgrů – Mi jako otec Miroslav a syn Michal, Da coby manželka nejstaršího z Felgrů Dana a Lu jako syn Luboš, tedy já.“