Zapomeňte na supersportovní masovky typu ferrari, porsche nebo bentley. Sporťáky pro opravdové fajnšmekry vyrábí už patnáct let Švéd Christian von Koenigsegg. Ten si zakládá na tom, že každého svého klienta zná osobně a sám s ním sepisuje objednávku.
Vysoké ceně kolem 22 milionů korun odpovídá také exkluzivní technika. Zadní kola pohání uprostřed umístěný osmiválec s dvojicí turbodmychadel a objemem 5 litrů. Výkon je brutálních 910 koní. A točivý moment? Neskutečných 1100 nanometrů při 4000 otáčkách. Mezi další vychytávky pak patří třeba velice odolné a účinné brzdy z keramických materiálů. Díky použití karbonu váží celé auto pouhých 1200 kilogramů.
Jak je to se servisem?
V Česku nyní jezdí jedna agera na Karvinsku. Automobilka nechala vyškolit jednoho z techniků společnosti, která vůz do Česka dovezla, pro běžný servis. Pokud by však došlo k závažnějším komplikacím, výrobce okamžitě vyšle ze Švédska odborníka, takzvaného létajícího doktora.