Je to až neuvěřitelné ale tento krasavec, opravdu na provozu nebude stát skoro nic! Šejci, kteří sedí na ventilech ropovodů, možná spotřebu neřeší, mnozí ostatní ano. Dle parametrů hybrid XL1 od Volkswagenu dojede při kombinaci elektrického pohonu a nafty celých 550 km než se vybije baterie. Avšak během této trasy vypije pouze necelých pět litrů pohonné hmoty!

Vůz je dvoumístný a extrémně lehký – váží pouhých 795 kg. V předchozích prototypech spolujezdci seděli za sebou, v XL1 již klasicky. K pohonu slouží kombinace elektromotoru a dvouválcového turbo dieselu s objemem 0,8l. Výkon je 48 koní, ale díky nízké váze je zrychlení z nuly na sto 11,9 vteřiny a maximální rychlost je omezená na 160 km/h.

Na elektřinu dojedete maximálně nakoupit

Na samotnou baterii dojedete tak maximálně na nákup nebo do práce po městě, dojezd je 35 km. Baterka se dobíjí standartně ze sítě, tudíž auto prostě připojíte do zásuvky. Navíc během brždění se baterie dobíjí pomocí takzvané rekuperace, tedy zpětného získávání kinetické energie. Elektromotor pak chvíli funguje jako generátor.

Převodovka je automatická se sedmi stupni a hlídá optimální spotřebu. Během jízdy lze i volně přepínat mezi hybridním pohonem, kdy elektromotor podporuje motor TDI a čistě „zeleným“ pohonem. Podmínkou je však dostatečně nabitá baterie. Přepínání mezi režimy pohonu řidič ani neucítí.

Rozměry jako Polo s výškou Lamborghini

Vůz má rozměry asi jako VW Polo, ale je vysoký jen 110 cm. Při jízdě v něm budete sedět přibližně stejně vysoko jako v supersportu typu Lamborghini. Dvěře se vyklápějí směrem nahoru jako křídla.

Prodávat se XL1 začne prodávat až za dva roky. Cenu prozatím automobilka neupřesnila. "Vzhledem k tomu, že se zatím jedná o studii, není o přesné době uvedení na trh rozhodnuto a zároveň ani o ceně. Tato studie ukazuje technologický potenciál značky Volkswagen a možný budoucí vývoj produkce osobních vozů," řekl Blesk.cz Lukáš Novák z PR agentury AC&C zastupující Volkswagen.

Fotogalerie
4 fotografie