Dotaz: Zdravím TipCars.com. Obracím se na Vás s žádostí o radu. Chtěl bych si koupit ojetý vůz. Chtěl bych luxusnější auto s vyšším obsahem.
Proto se rozmýšlím mezi Audi A6, VW Passat 2.8 nebo Peugeot 607 3.0. Vůz bych chtěl v automatu. Vzhledově se mi nejvíce zamlouvá Peugeot, ale mám obavu ze spolehlivosti.
Děkuji za radu.
Milan Rychtařík
Odpověď:
Obavy ze spolehlivosti jsou samozřejmě namístě. Začneme postupně. Šestiválec 2.8 30v (142 kW) je shodný jak pro Audi A6 , tak i pro Passat . Velké zážehové motory jsou v současné době mimo hlavní proud pozornosti, což tlačí jejich cenu dolů. Tento motor se dosud projevuje jako spolehlivý, možná dokonce tak, že ho lze v rámci celé motorové palety obou vozů označit za jednu z největších jistot. „Jediný potencionální zádrhel bych viděl v časově i finančně náročnější výměně rozvodového řemene, ke kterému je špatný přístup.“ Informuje Marek Oborník ze serveru TipCars.com. Při tomto úkonu je navíc silně doporučeníhodné, aby se rovnou preventivně měnila i vodní pumpa, často si pak ušetříte dvojí práci- a s ní spojené další náklady.
Pokud bude ze servisní knížky patrné, že výměna rozvodů v dohledné době kupujícího nemine (mění se po cca 120 tisících km), nebylo by od věci požadovat slevu.
Oba výše uvedené vozy jsou dostatečně známy chatrnou přední nápravou. Ojetina za 200 tisíc Kč bude mít její generálku s největší pravděpodobností již dávno za sebou (možná dokonce několikrát). Původní ramena byla při té příležitosti většinou vyměněna za trochu lépe vyřešenou náhradu. Pokud by přece jen nastala nutnost to opakovat, díky klesajícím cenám těchto dílů už možná nebude potřeba prodávat střechu nad hlavou, neboť celý „set“ je u některých prodejců náhradních dílů (nikoliv u značkových servisů) k sehnání i za méně než 15 tisíc Kč. „Samočinné převodovky, kterou vyžadujete, bych se nebál pouze tehdy- že to bude pětistupňový Tiptronic. Ten se nabízel pro Passat 2.8 Syncro, A6 jím byl vybaven ve verzi Quattro, v kombinaci s pohonem předních kol pak jen do roku 1999.“ Dodává Marek Oborník z Tipcars.com. Od tohoto data se pro variantu s předním pohonem nabízela lákavá převodovka variátorového typu (Multitronic), která bohužel dosud neprokázala žádnou obdivuhodnou životnost a ani spolehlivost. Bylo by tedy lépe se spokojit s Tiptronicem, který sice možná úplně nedosahuje životnosti nejlepších automatických skříní, ale z těchto dvou variant bude jednoznačně spolehlivější.
Více informací k ostatním automobilům najdete zde