Dotaz: Zdravím TipCars.com, reaguji na Vaší recenzi Audi A6 na www.tipcars.com a zejména (podle mě velmi objektivní) hodnocení TDI motoru.
Kritizujete 110kW verzi, ale 120kW a 132kW již chválíte. Chci se jen zeptat, kam řadíte 114kW verzi - má stále neduhy té 110kW nebo už se naopak vyrovná té 120kW? Samotný rozdíl ve výkonu mě netrápí.

Díky moc za odpověď
Martin


Odpověď: Verze s výkonem 114 kW se pocitově takřka neliší od té nejstarší 110 kW. Třeba Škoda Superb byla od svého nástupu vybavována již tou 114 kW verzí, možná právě ze zájmu o tuzemský vůz vzešel Váš dotaz. Bohužel momentová charakteristika je stejně nevýhodná, jako o původní 110 kW verze známé ze starších audin a passatů.
Celkem chápu, když se někdo v superbu nechce spokojit s pružným a parametry vyhovujícím dieselem 1,9 TDI-PD (96 kW). Hluk čtyřválce, u TDI-PD dost výrazný, není každý ochoten tolerovat, stejně jako absenci šestistupňové převodovky. Proto chápu zájem o tiše vrnící šestiválec. A nebudu vymlouvat ani toho superba, má své mouchy, je to opak sportovně laděného vozu, ale klidného řidiče mohou jeho mohutnost, houpání a slušná kvalita zpracování pohladit po duši. Rozhodně však doporučuji vozy od modelového roku 2004. Ty dostaly nejen 120 kW verzi motoru 2,5 TDI V6, ale i novou šestistupňovou převodovku s až nepochopitelně lehkým řazením (původní šestikvalt pocházel ještě z Audi 100).“ Informuje Martin Vaculík z TipCars.com. Výrobce udává vrchol točivého momentu 350 N.m již při bezpříkladných 1250 min-1 a něco na tom asi bude, protože plynulost, s jakou toto TDI táhne již od volnoběhu, je takřka nevídaná. Když po tomto superbu nechcete věci, které prostě takto koncipovaná limuzína neumí (rychlé změny směru a sportovní jízda vůbec), budete s ním naprosto spokojeni. A to i v otázce spotřeby paliva, která se při plynulé jízdě drží někde kolem sedmi litrů na 100 km. „Myslím, že 120 kW verze je z pohledu řidiče tou nejpříjemnější, ještě výkonnější 132 kW (pro Superb nenabízena) již opět tak vyhlazenou momentovou charakteristiku nemá. To je důležité i pro zájemce o vozy Audi, například pro Allroad Quattro byla 120 kW verze jako ekonomičtější možnost v roce 2002 zavedena také, a velmi mu sedí. Jedinou nevýhodou 120 kW varianty oproti té 132 kW je váha vzduchu Bosch, naprosto spolehlivé japonské Hitachi bylo vyhrazeno jen vrcholné verzi (kde uspělo, takže dnešní nástupci 2,5 TDI – agregáty 2,7 a 3,0 TDI jej již mají také).“ Dodává Vaculík z TipCars.com.


Více informací zde