Z českého pohledu je určitě nejzajímavější nový Hyundai ix20, který vyrábí korejská automobilka v Nošovicích. Labužníky s naditou prkenicí ale spíše nadchne nový krasavec maserati o výkonu 457 koní za 4 miliony korun…

Maserati GranTurismo MC Stradale

Vozy této italské značky byly vždy něčím výjimečným. MC Stradale není výjimkou a měl by patřit k nejkrásnějším autům v Paříži. Vychází sice z předchozího modelu S, ale svým vzhledem se velmi blíží závodnímu speciálu MC GT4. V MC Stradale ale na rozdíl od něho můžete jezdit i na běžných silnicích. Vzhledem k tomu, že vidlicový osmiválec s výkonem 457 koní dokáže tohle žihadlo hnát rychlostí až 300 km/hod., nedoporučuje se testovat jeho výkon na našich silnicích. MC Stradale je nejvýkonnějším, nejlehčím a nejrychlejším modelem řady GranTurismo, který bude možné běžně koupit, a to na jaře příštího roku. Tahle novinka s trojzubcem ve znaku disponuje ostřejším řízením a pozornost byla věnována také zvýšení přítlaku.
Cena: Měla by být ještě o 15 % vyšší než u předchozího modelu GT S (3,7 milionu Kč), tedy 4,25 milionu korun

Maserati GranTurismo MC Stradale
Autor: archiv Jaroslava Vavery

Hyundai ix20

Severomoravské Nošovice představí svůj další přírůstek. Vedle modelu Venga od sesterské automobilky Kia se v tamní továrně bude vyrábět i její pokrevní bratr Hyundai ix20. Vzhledem k tomu, že ix20 sdílí s vengou maximum dílů, pochopitelně nejde o nějaký převratně nový vůz, vzhledovou originalitu mu ale upřít nelze. Hlavně přední a zadní část vozu nemá s vengou mnoho společného, zkrátka se snaží být originální. Uvnitř je pak rozdílů mezi oběma vozy ještě mnohem méně než třeba mezi volkswagenem a seatem, jiný je především volant, přístrojová deska a středová konzole. O technických detailech Hyundai zatím mlčí, pod kapotou ale očekáváme čtyři dieselové a benzinové motory o objemech 1,4 a 1,6 litru jako ve venze.
Cena: Na českém trhu by měla být velice blízká již zmíněné venze, tedy od 230 tisíc korun

Hyundai ix20
Autor: archiv Jaroslava Vavery

Peugeot 508

Francouzská automobilka se rozhodla zabít dvě mouchy jednou ranou, a tak namísto dvou modelů nahrazujících 407 a 607 představila pouze jediného nástupce. Na říjnovém autosalonu v Paříži se ukáže rovnou jako sedan a kombi, revoluci přitom čekejte v oblasti designu i pod kapotou. S délkou 4,79 m (kombi má 4,81 m) bude jeho konkurentem celá plejáda značek od Mondea přes Passat, Insignii, Avensis až třeba po Superb. Kromě komfortu a prostoru se proto novinka zaměří také na jízdní potěšení řidiče. Očekává se, že vozy budou pohánět především turbodieselové motory, jimž bude kralovat třílitrová pohonná jednotka. Na našem trhu se tento vůz objeví počátkem příštího roku.
Cena: Podle velmi hrubého odhadu by se měla cena základního modelu pohybovat kolem 650 tisíc korun

Peugeot 508
Autor: archiv Jaroslava Vavery

Mercedes-Benz CLS

Ačkoliv čtyřdveřová kupé existují již od sedmdesátých let minulého století, byl to až Mercedes- Benz CLS, který v roce 2003 tuto kategorii zpopularizoval. Karoserie nové generace tohoto stuttgartského modelu se od svého předchůdce zas tak neliší. Významné změny prodělal vůz uvnitř. Staví na nedávno uvedeném »éčku«, a ve výbavě tak rozhodně nebude chybět bezpečnostní technologie Pre-Safe, schopná samočinného brzdění. Vychytávkou je také asistent detekce únavy řidiče, reagující na základě více než 70 senzorů, nebo chytrá LED diodová světla. Jako jediná na světě se tak mohou chlubit 71 diodami pro denní provoz, pro tlumená a dálková světla i pro mlhovky.
Cena: Předpokládá se podobné cenové rozpětí jako u předchozí řady CLS, tedy od 1,4 do 2,9 milionu korun

Mercedes-Benz CLS
Autor: archiv Jaroslava Vavery

Opel Astra ST

Praktické rodinné kombi na základě nové astry sází na vnější design. Inovace začíná už u názvu, kdy se místo tradičního Caravanu používá zajímavější označení Sports Tourer. Zadní část druhé karosářské varianty této modelové řady z Rüsselsheimu vypadá kompaktně, přesto výrobce slibuje velmi objemný zavazadlový prostor. Vzhled zadní části kombíku překvapí i řešením svítilen. Jejich konstrukce je netradičně dělená, část světel našla místo na výklopném víku a místo svislého uspořádání došlo k jemné úpravě svítilen z karosářské varianty hatchback.
Cena: Předpokládá se, že bude atakovat hranici 400 tisíc korun

Opel Astra ST
Autor: archiv Jaroslava Vavery