Už při prvním pohledu na sériový dvoudveřový automobil je vidět hodně z původního konceptu 308 RCZ. Chvála patří francouzským designérům za zachování originálně pojaté dvojitě vyboulené střechy z hliníku plynule přecházející v zadní výklopné okno. Pod ním se nachází na kupé skoro obrovitý zavazadelník. Vejde se do něj 321 litrů, a při sklopení zadních sedadel můžete s Peugeotem RCZ převážet až 639 litrů.
Pokud se podíváte na francouzskou sportovní novinku z boku, vyniknou zejména nezaměnitelné proporce karoserie (výška 1,36 m) a její promyšlené linie, posazené na efektních osmnáctipalcových kolech (za příplatek můžete mít devatenáctipalcové obutí). Zkrátka optimální aerodynamické parametry. K celkové aerodynamické efektivitě vozu přispívá rovněž zadní křídlo, které se v závislosti na rychlosti vozu nastavuje do dvou poloh. První pozice (19°) se otevře při rychlosti vyšší než 85 km/h, druhá pozice (34°) se nastaví při rychlosti nad 155 km/h. Efektní, že?
Zadní sedadla jen v nouzi
Ani po otevření širokých bočních dveří nás nečeká zklamání. Interiér totiž plynule navazuje na linie exteriéru. Také na kvalitě použitých materiálů si dali francouzští konstruktéři záležet. Standardní výbava Peugeotu RCZ obsahuje například čtveřici airbagů, asistent pro rozjezdy do kopce, bi-xenonové světlomety či automatickou dvouzónovou klimatizaci. Za příplatek mohou zákazníci zvolit karbonovou střechu, audio JBL nebo multimediální systém WIP Com 3D. Řidič se spolujezdcem mají dost místa. Přední anatomická sedadla poskytují dostatečnou oporu i v ostře projížděných zatáčkách. Nastupování dozadu se však stane noční můrou i dětí školou povinných. Zadní místa jsou opravdu nouzová a hodí se pro přepravu osob vysokých do 160 centimetrů.
Uspěl při testu
Nedělní Blesk testoval nejvýkonnější verzi Peugeotu RCZ, která má díky sportpaketu ještě sportovněji nastavený podvozek, řízení a posílené brzdy. Hned po několika kilometrech byl redaktor jako u vytržení ze zvuku tohoto vozu. Konstruktéři si totiž nechali záležet na zvukové kulise a celé výfukové potrubí upravili. Peugeot RCZ je tedy prvním vozem značky, který nejen dobře vypadá, ale také dobře zní. Špičkové provedení si nás získalo i svými neutrálními jízdními vlastnostmi, přesným řazením a účinnými brzdami. Tenhle vůz se tak neztratí ani na závodním okruhu. Cena testovaného peugeotu s »plnou polní« byla někde kolem 850 000 Kč, přitom dobrou zprávou je, že špičkového provedení s motorem 1,6 16V THP 200k se základní výbavou si český dovozce cení na 710 tisícovek.
A co na to konkurence? Audi TT je dražší
Druhá generace ingolstadtského kupé sice nyní nabízí nezvykle mnoho verzí (kromě základního provedení i sportovněji zaměřené TTS a TT RS), ale svou cenou svého francouzského soka značně převyšuje. Zvlášť když si budete chtít dopřát nějakou exkluzivnější výbavu, počítejte s cenou kolem 1,5 milionu korun. Základní cena souměřitelného modelu s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 211 koní je 976 500 Kč, což je téměř o tři sta tisíc více. Přitom zážitky za volantem nabízí vůz s kruhy na kapotě podobné.
Parametry Peugeota RCZ
Technicky vychází novinka z modelu 308. Trojice nabízených příčně uložených čtyřválců pohání přední kola za asistence šestistupňové ručně řazené převodovky. Základní motor 1,6 THP, o výkonu 156 koní, je k mání i se samočinným šestistupňovým ústrojím, spořivé povahy určitě sáhnou po dvoulitrovém turbodieselu HDi s výkonem 163 koní. Asi nejvhodnějším agregátem pro 1,3 tuny těžké kupé je přeplňovaná šestnáctistovka o výkonu rovných 200 koní, která dovede s Peugeotem RCZ zrychlit z klidu na stokilometrovou rychlost za 7,5 s a po dálnici jet až 237 km/h.