Pro cee´d je pokračovatelem pětidvéřového cee´du. Je o kousek delší, nižší a lehčí, což mu dává jistotu i při rychlé jízdě. Na jeho vzhledu je znát, že šéf jeho designu přišel z Německa od Audi...
Palubka je z pětidveřové verze, spíš jednoduchá, ale z kvalitních plastů a precizně provedená. Umístění ovladačů má logiku, takže netápete. Sedačky vás nezklamou, mají dobré boční vedení, přední řada se snadno sklopí, když usazujete pasažéry dozadu. Tam není moc místa na hlavu, ale to od »třídvéřáku« stejně nečekáte. Řidiče možná pozlobí, že si při každém vstupu pasažéra dozadu musí »naštelovat« sedačku do správné pozice.
Dvoulitr je k mání pouze v nejvyšší výbavě, takže dostanete i automatickou klimatizaci, výklopný klíč, dešťové senzory stěračů, ESP, zadního parkovacího asistenta a kompletní sadu airbagů. Dieselový dvoulitr je tichý, dynamický a během testu si vystačil s 6,2 litru (většina jízd se odehrávala na dálnici). Podvozek je tvrdší, což sportovnější jízdě nahrává, jen na kostkách byste nárazy utlumili... Potěšitelné je, že i v prudkých zatáčkách si můžete být jisti, že auto nezpanikaří.
Pro:
+ dobrá převodovka
+ výkonný motor
Proti:
- na městské kostky možná až moc tvrdý podvozek
- vysoká nákladová hrana kufru
Kia pro cee‘d 2.0 CRDi
Motor: 1991
Největší výkon: 140 k
Nejvyšší rychlost: 205 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,1 s
Kombinovaná spotřeba:
Výrobce udává: 5,5 l/100 km
Během testu: 6,2 l/100 km
Zavazadlový prostor: od 340 l
Cena: od 324 980 Kč
Testovaná nejvyšší motorizace a nejvyšší výbava Exclusive: 514 980 Kč