Všechny ostatní modely, které budou následovat, budou zepředu vypadat podobně. V této velikostní třídě jiné podobné sportovní kupé s pohonem předních kol nenajdete.

Scirocco je stvořeno pro sportovní jízdu, což si Blesk ověřil na motorkářské silnici Mělník - Dubá a také na zakroucených silničkách v okolí hradu Kokořín. Nízké těžiště a široký rozchod kol zajišťuje příkladnou stabilitu v zatáčkách. Tohle auto se prostě nenaklání.

Řízení je přesné, v obvyklé kvalitě VW, jen brzdy v modelu s motorem 1,4 TSI (160 k) se zdály o trošičku slabší, než by bylo optimum. Verze se silnějším motorem však mají brzdové kotouče větší. Podvozek skvěle funguje jak na kvalitním povrchu silnice první třídy, tak i na hrbolatých okreskách.

A to ještě v testovaném voze nebyl příplatkový adaptivní systém řízení podvozku, díky němuž je možné tlumiče a reakci plynu, brzd či řízení nastavit v režimech - komfort, normál a sport.

Základní výbava obsahuje například: 6 airbagů, 17palcová litá kola, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, kůží potažený volant, páku ruční brzdy a hlavice řadicí páky, sportovní sedadla, elektricky ovládaná okna vpředu, klimatizaci, ESP.


Navazuje na tradici

Nové scirocco je již třetí vůz toho jména. Scirocco první a druhé generace se do historie zapsalo jako nejúspěšnější kupé Volkswagen. Prodalo se přes 800 tisíc kusů. Uznávané je zejména to první z roku 1974, jehož design stvořil Giorgio Giugiaro.

Autor: 


tabulka
Autor: von