Stříbrný víkend znamenal nápor zákazníků například pro prodejny Albert, kde zákazníci kupovali hlavně zboží v akci. "Mezi nejvíce prodávaný sortiment patří již tradičně kosmetické balíčky, hračky a knihy. Trendem letošních vánoc je ale také elektronika, drobné domácí spotřebiče - zejména tablety, elektronické čtečky knih či kuchyňské roboty," uvedla mluvčí skupiny Ahold Judita Urbánková s tím, že roste i prodej balícího materiálu a vánočních dekorací.

Zájem o malé elektronické přístroje potvrzuje i mluvčí Euronics Bohuslav Komín. "Letos poprvé překonal prodej menší spotřebičů v objemu velké spotřebiče. Za aktuální víkend byl prodej malé bílé elektroniky dvojnásobný oproti velké bílé, která jej normálně v průběhu roku převyšuje," uvedl Komín. Podobné prvenství podle něj získaly i mobilní telefony, které poprvé obratově překonaly prodej televizorů.

Více televizorů, mobilů, malých domácích spotřebičů a tabletů prodal i konkurenční Electro World. "Zaznamenáváme také nárůst prodeje dárkových poukázek pro ty, kteří si nejsou dárkem úplně jistí. Nejčastěji se prodávají poukázky v hodnotě 2000 korun," doplnil Petr Jiras, který j zodpovědný za marketing a komunikaci řetězce Electro World.

Velký nápor lidí byl i v prodejnách Ikea, kde evidují nárůst tržeb meziročně o jednotky procent. Zákazníci prý více nakupují bytové doplňky a jejich nákupní seznam tvoří více položek. "Češi nyní nakupují především hračky, povlečení, osvětlení, ale i různé úložné systémy, dekorace či rámečky," vyjmenoval zákaznické hity mluvčí společnosti Ikea Tomáš Kubík.

Obchodníci se na nápor zákazníků připravili předem. "Na prodejnách máme plnou obsazenost co do počtu prodavačů i brigádníků, kteří pomáhají při všech činnostech na prodejně. Zapojují se i zaměstnanci centrály, kteří chodí na jednotlivé prodejny pomáhat," podotkl Komín z Euronicsu, podle kterého tento víkend pomáhá opravdu úplně každý.