Společnost Facebook připustila další problémy. Po dlouhodobém pondělním výpadku, který trval více než šest hodin a zasáhl kromě sociálních sítí Facebook a Instagram rovněž komunikátory Messenger a WhatsApp, se nyní na twitteru objevil další omluvný status.

„Jsme si vědomi, že někteří lidé mají potíže s přístupem na naše aplikace a produkty. Pracujeme na to, aby se věci vrátily do normálu tak rychle, jak je to možné a omlouváme se za způsobené nepříjemnosti,“ uvedla společnost.

Hlášení prvních stovek uživatelů začal server downdetector.cz zaznamenávat zhruba od 20 hodin.

O problémech obdobnými slovy informovali i provozovatelé Instagramu.

Pro Facebook to byl druhý globální výpadek v tomto týdnu. Ten pondělní byl největším, jaký kdy monitorovací iniciativa DownDetector zaregistrovala. Zasažené platformy v součtu pravidelně využívá přes 3,5 miliardy lidí. Jejich provozovatel následně oznámil, že problém vyplynul z běžné údržby sítě, při níž inženýři vydali příkaz, který neúmyslně vyřadil všechna spojení v síti a "de facto odpojil datová centra Facebooku po celém světě".

I tentokrát společnost jako příčinu uvedla chybu při úpravě nastavení své technické infrastruktury, přičemž nový výpadek podle ní nesouvisel s tím pondělním. "Vše by teď mělo být zase v normálu," uvedl Facebook v pátek večer.

Video
Video se připravuje ...

Blesk Podcast: Miliardový výpadek Facebooku. Banální chyba ukázala, jak je internet křehký Jiří Marek