Informaci přinesla společnost Millward Brown ve svém žebříčku stovky nejdražších značek - BrandZ. Apple se podle Petera Walshe, který u Millward Brown řídí výzkum globálních značek, vyznačuje vynikajícími produkty a pečlivou pozorností k detailům. Apple se zároveň může chovat jinak než běžní výrobci spotřební elektroniky.

"Apple překračuje pravidla z hlediska modelu stanovování cen. Dělá to, co dělají luxusní značky, kde čím je cena vyšší, tím více to podporuje a zvyšuje touhu po produktu," řekl Walshe agentuře Reuters. Hodnota značky Apple se na tržní hodnotě celé firmy podílí téměř polovinou.

Z 10 nejcennějších značek pochází 9 z USA

Šest značek patří do sektoru technologií a telekomunikací - druhý internetový Google, třetí IBM vyrábějící počítače, pátý Microsoft známý díky Windows, sedmý mobilní operátor AT&T a devátý je China Mobile, jediný mimoamerický zástupce. Mezi ně se vklínily na čtvrté místo McDonald's, Coca-Cola na šesté, Marlboro na sedmé a General Electric (doprava, fianančnictví, energetika) na desáté místo.

Do žebříčku stovky nejcennějších značek BrandZ letos vstoupil Facebook a zaujal hned 35. místo s hodnotou 19,1 miliardy dolarů. Pozici nejcennější automobilové značky dobyla zpět Toyota, která se vzpamatovala z loňských masových svolávání vozů k opravám.