Marvel's Avengers - trailer Marvel Entertainment

Marvel’s Avengers vás postaví před zhruba patnáctihodinovou kampaň s poutavým příběhem. Její hlavní hrdinkou je Kamala Khan. Hráč sleduje její přeměnu z fanynky Avengers na superhrdinku Ms. Marvel, která nakonec rozšíří řady slavného týmu. Začátek hry sleduje megalomanskou akci A-Day, na níž se příznivci superhrdinů setkávají se svými idoly. Jenže dojde k tragédii a exploze Terrigenového krystalu na Helicarrieru zabije mnoho nevinných lidí.

Zrod Inhumans

Ti, co výbuch přežili, jsou ozářeni a mění se v Nelidi (Inhumans). Avengers selhávají a jejich tým je rozpuštěn poté, co sám Bruce Banner prohlásí, že jsou nebezpečím pro svět. Jenže vše byla samozřejmě lest! Příběh se pak posunuje o pět let dopředu, kdy se ze světa stává dystopické místo, kde jsou Nelidé loveni jako zvířata organizací AIM, která na nich provádí doslova nelidské pokusy. Kamala proto sbírá veškerou odvahu a staví se na odpor bezpráví.

Marvel’s Avengers pro PlayStation 4

První, s kým spojí své síly, je Bruce Banner alias Hulk. Jejich vztah nadšené žačky a deprimovaného mentora je velmi zajímavý. Do party se brzy přidá i Tony Stark alias Iron Man, který má na Bruce pořádnou pifku. Těmto třem hrdinům je ve hře věnován největší prostor. Později se zapojí i Black Widow, Thor a Kapitán Amerika. V Kampani jsou však upozaděni, což se fandům líbit nebude. Superhrdinové s rozdílnými schopnostmi jsou jednou z nejsilnějších stránek hry.

Superhrdinové s odlišnými schopnostmi

Ms. Marvel se umí ohánět natahovacími končetinami široko daleko. Na chvíli se umí zvětšit i do obřích rozměrů a zároveň zesílit. Hulk je silný sám o sobě. Jeho útoky jsou devastující, dokáže házet vyrvanou zemí po nepřátelích a skáče neskutečně daleko. Iron Man zase umí díky svému obleku létat, pálí různé druhy laserů a jeho nejsilnější specialitou je přivolání masivního Hulkbuster brnění. Black Widow se stala mou favoritkou. Je hbitá, mrštná a umí se ohánět.

Marvel’s Avengers pro PlayStation 4

Pálí ze střelných zbraní a nablízko bojuje s tonfami. Thorovou nejsilnější zbraní je samozřejmě kladivo Mjölnir. S jeho pomocí odpaluje nepřátele do vzduchu, mete blesky, a když ho roztočí, může i létat. Pomocí duhového mostu Bifröst zaútočí až ze svého rodného Asgardu. Kapitán Amerika je brooklynský rváč, který se ohání nejenom pěstmi, ale i svým ikonickým štítem, kterým hází jako s frisbee. Vzhledem k silnému supehrdinskému týmu, který se navíc v budoucnu rozroste o další postavy, jsou nepřátelé zklamáním.

Fádní nepřátelé

Jde totiž o generické roboty a vojáky. Ve světě Marvelu, který je plný ikonických ras, frakcí a nepřátel, je ostuda bojovat s takovýmito nevýraznými tajtrlíky. A to samé platí i o bossech. Kromě Taskmastera, Abomination a MODOKa se neutkáte s nikým dalším. A to platí i v endgame po dohrání kampaně. To je ostuda. V kampani se kromě bojů dočkáte ještě plížení, hopsání a otřesných Quick Time Eventů, ale akce je tím hlavním hnacím motorem hry.

Marvel’s Avengers pro PlayStation 4

Mimo kampaně je v Marvel’s Avengers znát i silné zaměření na multiplayer. Do boje můžete vyrazit v až čtyřčlenném týmu. Bohužel denní mise, výsadky do základen AIMu ani další online obsah za moc nestojí. Bojuje stále s těmi samými nepřáteli, plníte stále ty stejné úkoly a rozmanitost prakticky neexistuje. Hra je akčním RPG založeným na lootování. Vývojový systém je jednoduchý a vylepšit si hrdinu nějakou tou silnější zbraní, odolnějším brněním nebo krystalem s magickou mocí je snadné.

Nudné lootování

Jenže zamrzí, že žádná výbava nemění hrdinův vzhled. Změny docílíte jen kostýmy a ne všechny lze ve hře odemknout. Některé lze zakoupit jen pomocí mikrotransakcí. Ble. Lootování, které jsem v kampani naprosto opomíjel, v multiplayeru nebaví a konkurencí pro hry jako Destiny 2 tento titul rozhodně není. Co se technického stavu hry týče, je rozpačitý. Samotná grafika je parádní. Na multiformátovou videohru, která běží na dosluhující konzoli, vypadají Marvel’s Avengers nádherně.

Marvel’s Avengers pro PlayStation 4

Modely postav jsou neskutečně krásné. Obsahují spoustu detailů a jejich animace včetně mimiky obličejů je neskutečná. Prostředí jsou také pěkná. Zavítáte do pouště, lesů i měst. Míra destrukce je obrovská. Zničit lze v prostředí téměř vše. Anglický dabing je profesionální a našince potěší přítomnost kvalitních českých titulků. Hudba zní jako z filmu a zvuky jsou také fajn. Jenže Marvel’s Avengers jsou plní bugů, glitchů a velkým množstvím technických chyb.

Videohra plná chyb

Postavy propadávají texturami, zasekávají se o ně a čas od času zamrzne hra samotná. Vypadává hudba, titulky a co je nejhorší, po jednom z opravných patchů mi hra jela ještě hůře než před jeho instalací. To je ostuda. V takto špatném technickém stavu jsem žádnou videohru už dlouho nehrál. Marvel’s Avengers si jistě najdou své příznivce z řad fanoušků komiksu. Kampaň je povedená, ale lootovací multiplayer nudí, a i když je ohlášen nový obsah do budoucna, ke hře se už osobně nebudu chtít vracet. Mnohem více mě bavil jednoduší, ale zábavnější Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Order pro Nintendo Switch.

66 fotografií

Hodnocení Blesk.cz: 60 %

Parádní grafika