Zombie Army 4: Dead War - trailer Rebellion Developments/PlayStation

Odstřelovačská série Sniper Elite slavila úspěchy na všech možných frontách, proto se není čemu divit, že se dočkala spin-offů. Zombie pojetí se ukázalo jako trefa do černého. Po dvou úspěšných dílech přišel třetí zároveň s celou kompilací série Zombie Army Trilogy. Čtvrtý díl této béčkové ságy je propracovanější, přesto nejde o nic jiného než masakr hord nemrtvých. A svým způsobem je to dobře. Někdy je zapotřebí vypnout mozek a jen se bezmyšlenkovitě bavit u poctivé řežby.

Zatněte Hitlerovi tipec

Příběh této akce z třetí osoby se odehrává v roce 1946 a důležité je vědět jen to, že Adolf Hitler a jeho armáda nemrtvých nacistů jsou zpět. Vy se s jejich řadami utkáte v Itálii i Chorvatsku. Vaše cesty lemované násilně amputovanými končetinami a vyhřezlými vnitřnostmi zombií vás zavedou do Milána, Benátek, Říma nebo Neapole. Prostředí jsou správně temná a zdevastovaná. Jde ale většinou jen o lineární koridory s pár odbočkami a prostory, v nichž najdete vylepšení či munici.

Zombie Army 4: Dead War pro PlayStation 4

Už na normální obtížnost je hra výzvou, protože množství hnijících nepřátel je enormní. Druhů zombií je jako švábů. Od základních pomalých nemrtvých, přes sebevražedné běhající mrtvoly, až po bizarnosti jako zombie tank nebo zombie žraloka. K jejich likvidaci vám dopomůže slušný a bohatě vylepšitelný zbrojní arzenál. Nechybí v něm samozřejmě odstřelovací puška, ale ani klasiky jako brokovnice nebo dobový tommy gun. Neocenitelnou devastující pomocí jsou granáty.

Zkušený lovec zombie nácků

Kromě klasických výbušných se vám do rukou dostanou i zápalné a elektrické, které napáchají v řadách nemrtvých ještě větší škody. Některé zbraně ale pořídíte jen pomocí mikrotransakcí. Fuj. Za likvidaci zombie nácků získáte zkušenosti, které se pak projeví v odemykání nových zbraních a jejich vylepšení. Ta jsou významná a získáte díky nim nejenom větší palebnou sílu a obsáhlejší zásobníky, ale i např. vybuchující kulky nebo elektrický probíječ jako nástavec. Zombie se vyplatí rozšlapat na krvavou břečku.

Může totiž dojít k jejich vzkříšení. Z kaše plné vnitřností získáte i náboje. Bezpečí znamená až probojování se do úkrytu, kde se můžete ozdravit, doplnit munici a také se věnovat vylepšování. Hra nabízí čtyři odlišené hratelné postavy Karla, Borise, Sholy a Jun. Každá z nich má své silné i slabé stránky. Jedna je silnější, ale pomalejší, další naopak slabší, ale rychlá, nebo zase velmi silná, ale její útoky se dlouho dobíjí. Kariéru lze zahrát jak v singleplayerové podobě, tak i v zábavné kooperaci až ve čtyřech hráčích.

Kooperace je výhradně online

Ale pouze v online podobě. Přitom režim rozdělené obrazovky citelně chybí, protože se k tomuto žánru hodí jako kulka do nacistovy lebky. K dispozici je taktéž režim Horde, který moc dobře znají příznivci xboxové série Gears of War. Kampaň má devět misí v nejrůznějších prostředích jako kanálu nebo zombie zoologické zahrady. Při všem tom střílení, trhání a vyhazování nemrtvých do vzduchu se stereotypu nevyhnete. Náplň hry prostě je repetitivní. Úkoly navíc příliš rozmanitosti nepobraly.

Něco seberete, zapnete a pak bráníte před zástupy pochodujících oživlých mrtvol. Jejich brutální masakrování baví, ale ne donekonečna. Zombie Army 4: Dead War je ideální hrát chvíli, dokončit úroveň a další nechat až na zítra. Hratelnost hry se pohybuje kolem 15 hodin. Její technická stránka je vcelku slušná, ale nejde o nic extra. Grafika je lehce nadprůměrná, zvuky slušné a dabing bídný.

Děsivé zvuky z ovladače

Nejúžasnější lahůdkou hry je specialita, kterou se může pyšnit pouze zde recenzovaná PlayStation 4 verze. Pokud hru zastavíte a dáte si pauzu, začnou se z mikrofonu DualShocku 4 ozývat děsivé zvuky. Uslyšíte hororový dětský smích i strašidelné ženské volání: „Pojď zpátky hrát!“ Jak jednoduché a efektní. Nejednou mi z těchto hlášek běhal mráz po zádech. Zombie Army 4: Dead War není nejlepší akce na světě, ale je to poctivá a zábavná zombie řežba se vším všudy, což se rozhodně počítá.

75 fotografií

Hodnocení Blesk.cz: 75 %

Správně béčková střílečka se zombiemi