The Legend of Zelda: Link's Awakening trailer Nintendo

The Legend of Zelda: Link's Awakening patří k nejslavnějším a nejpovedenějším dobrodružstvím Linka. Kromě původního vydání se dočkal později i barevné DX verze pro Game Boy Color. Nyní je tu moderní remake pro hybridní konzoli Nintendo Switch, která si zachovává kouzlo originálu, ale přináší spoustu nového. A jde nejenom o moderní trojrozměrnou grafiku.

Magické hudební nástroje

Příběh se jako jeden z mála v sérii odehrává mimo království Hyrule a dokonce v něm nevystupuje ani princezna Zelda. Linka zastihla na moři bouře a ztroskotal. Jeho bezvládné tělo vyplavila voda na pobřeží ostrova Koholint, kde ho nalezla sličná Malin. Aby se hrdina dostal pryč, musí posbírat osm magických hudebních nástrojů, kterými může přivolat na pomoc létající velrybu.

The Legend of Zelda: Link's Awakening pro Nintendo Switch.

Jasně, příběh hry není nic moc, ale vůbec o něj nejde. Slouží dostatečně k tomu, aby se mohlo rozjet epické dobrodružství s pohádkovým nádechem. Kamera sleduje dění seshora, Link se pohybuje v osmi směrech a postupem času se z něj bude stávat nejenom zkušenější, ale i zručnější a schopnější hrdina. Během hrání totiž budete neustále získávat novou výbavu a schopnosti.

Pravé akční RPG se vším všudy

Nejdřív si budete muset vystačit se štítem pro obranu útoků a jejich odrážení na zteč. Vzápětí najdete meč, s nímž se naučíte ohánět a likvidovat obnovující se protivníky v soubojích zpracovaných v reálném čase. Brzy také získáte magický náramek, s nímž můžete zvedat těžké balvany nebo bomby, které zničí opraskané zdi. Hra je opravdovým RPG do morku kosti. Díky schopnostem brzo odhalíte celou mapu.

V čarovném světě se budete prodírat travnatými loukami, lesy, zavítáte na pláž, do hor a samozřejmě i do kobek. V dungeonech narazíte nejenom na spoustu nepřátel a velkých bossů, ale také na krkolomné hádanky. Těmi je hra celá protkána a mnohdy potrápí vaše mozky. Během hraní budete také sbírat políčka do dungeonů. Remake totiž nabízí zcela novou možnost tvořit si své vlastní.

Na chvilku hopsačkou

Hratelnost se občas změní na 2,5D hopsačku, když kamera změní směr a začne dění snímat pohledem z boku. Tyto krátká vytržení z klasické hratelnosti vždy potěší. Nuda u The Legend of Zelda: Link's Awakening rozhodně nehrozí. Titul, jehož životnost se pohybuje kolem 20 hodin, navíc nabízí několik zábavných miniher jako rybaření nebo plavbu na raftu. Vždy je prostě co dělat.

Zábavu však občas vystřídá frustrace. Hra je mnohdy až příliš náročná a to i na normální obtížnost. Zkušený pařan si poradí, ale příležitostní hráči se zapotí. Série The Legend of Zelda však nikdy nebyla snadná. Co se technického hlediska týče, je na tom hra dobře, ale dokonalá není. Oku lahodí pestrobarevná a pohádkově zpracovaná grafika. Podtrhuje ji rozostření okrajů obrazovky.

Graficky krásně pohádkové

To znázorňuje vzdálenost. Vizuální styl je o poznání roztomilejší než u dospěleji vypadající The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Hudba a zvuky jsou na standardní úrovni. Co mě trápilo, byly poklesy frameratu. Hra neběží vždy plynule, v případě mnoha postav a akčnějšího dění na obrazovce dochází k jejímu viditelnému zpomalení. V handheldovém režimu je to znatelnější než v dock módu.

Celkově však nelze The Legend of Zelda: Link's Awakening jinak než doporučit. Takhle má vypadat správný remake. Je vidět, že vývojáři ze studia Grezzo přistupovali ke kultovní látce s citem a na výsledku je to znát. A pokud jste s ceněnou sérií dosud nepřišli do styku, může jít i o pěkné první seznámení. Linkova dobrodružství vždy patřila k tomu nejlepšímu, co Nintendo nabízí, což stále platí.

Hodnocení Blesk.cz: 85 %

Remake, jak má být
Vynalézavá hratelnost