Již od samotného úvodu, ve kterém se ujmete role chrabrého krále Leonida vedoucího nebojácné Sparťany proti nelítostným Peršanům, bude všem hráčům jasné, že je Assassin’s Creed Odyssey epická videohra. Tohle je titul, který ohromí svou rozlehlostí, která je mnohem větší než u loňského Assassin’s Creed Origins odehrávajícího se ve starodávném Egyptě. Velikost hry je doslova majestátní a může některé hráče dokonce zastrašit.

Hra totiž vydrží s přehledem i na více než 80 hodin, pokud budete chtít splnit všechny nepovinné úkoly. Jen škoda, že první hodiny nejsou kdovíjak poutavé. Rozjezd je docela pomalý. Ale chápu to – hra toho obsahuje tolik a vše je zapotřebí hráčům ukázat. Assassin’s Creed Odyssey ostatně nabízí možnost naprosto volného postupu hrou, při němž si hledáte úkoly sami. Pokud však na to nemáte čas, nezoufejte. Zapnout ukazatele, které pomohou zjistit kudy a kam, lze kdykoliv. K nalezení cesty často pomůže orel Ikaros.

Assassin's Creed Odyssey na PlayStation 4
Příběh se odehrává v roce 431 př. n. l na začátku Peloponéské války. Hráč si zvolí jednoho ze dvou hrdinů. Alexios a Kassandra zastupují obě pohlaví a jejich příběh je identický. Někdy však máte pocit, že postavy kolem vás více mluví k muži než ženě a zase naopak. A tím nemyslím sexuální scény. Assassin’s Creed Odyssey má ale jinak dobře napsaný příběh se spoustou zajímavých postav, ať už kladných, záporných nebo neutrálních. Češi navíc ocení perfektní lokalizaci s velkými titulky.

Aktivit je ve světě nespočet. Můžete plnit hlavní mise, vedlejší, bojovat ve frakcích nebo hledat poklady. Dokonce po vás půjdou nelítostně lovci odměn, kterých se budete muset zbavit. Dávejte si však pozor při rozhovorech. Vaše odpovědi stejně jako rozhodnutí mají vliv na vývoj příběhu. Za úspěšné plnění úkolů, prozkoumávání světa, vyhrané souboje i další aktivity budete získávat zkušenosti. Ty se pak promění v body, které použijete k získání nových dovedností.

Ve vývojovém stromu si pak lze zvolit, zda se zaměříte na své lovecké, válečnické nebo asasínské schopnosti. I když se ve hře budete schovávat a provádět kradmé útoky a lézt po všem, co se dá, odklon od původní hratelnosti série a příklon k žánru RPG je z posledního dílu série Assassin’s Creed opravdu znatelný. A jsem za to rád. Žádná série nesmí být stále stejná a nevyvíjet se. Pokud při hraní dojde k odhalení, boji se často nevyhnete.

A tady se dostáváme k problematickému bojovému systému. Ten nikdy nebyl v sérii úplně ideální a ani v Odyssey není povedený. Je sice o něco rychlejší, jelikož zmizelo krytí štítem, ale stejně působí neohrabaně a nepřesně. Využívání postranních tlačítek na ovladači při soubojích taky není nejšťastnější. Alespoň že bitvy na moři jsou pompézní a mají grády. Při plavbě na lodích si připadáte jako v historickém velkofilmu.

Vizuálně je hra doslova nádherná. Postavy mají detailní obličeje a jejich mimika je hodně propracovaná a realistická. I okolí je pozoruhodné s neuvěřitelnou mírou detailu. Škoda však, že plynulost při hraní na PlayStation 4 Pro rozhodně není ideální, na framedropy narazíte častěji, než byste chtěli. Navíc se dočkáte i doskakování textur na horizontu. Největším prokletím série Assassin’s Creed byly vždy bugy.

A technické chyby jsou opět zpět. Tu a tam se někde zaseknete, támhle se zase propadnete nebo hra dokonce spadne. A to nejsou věci, kterým se zasmějete, ale které vážně naštvou. I přes všechny minusy je Assassin’s Creed Odyssey nezapomenutelný zážitek, který by si měl každý hráč alespoň vyzkoušet. K tomu, abyste hru pokořili, však budete potřebovat hodně času, pevné nervy a vytrvalost. Trpělivost však přináší růže a tento titul své hráče umí odměnit. Nabízí toho víc než většina ostatních her.

56 fotografií

Vše o sérii Assassin’s Creed přehledně na Blesk.cz

Hodnocení Blesk.cz: 82 %