LEGO Marvel Super Heroes je typickou videohrou podle známé stavebnice, jakých jsme už hráli spousty. Stavíte stavebnici, řešíte logické hádanky, přepínáte mezi postavami, a samozřejmě dojde i na boj. Jenže ve všem vám na rozdíl od ostatních LEGO videoher náramně pomáhá další síla. Tou jsou superschopnosti hlavních hrdinů!

Kostičkový příběh

Příběh videohry je komiksový a lehce stravitelný. Zlotřilý Dr. Doom se spojil s Lokim a dalšími záporáky a společně se chtějí zmocnit magických kosmických kostiček, aby získali neomezenou sílu a mohli ovládnout celý vesmír. Jenže se proti nim postaví Avengers, X-Meni, Fantastická čtyrka a dokonce i Spider-Man se svými přáteli. Hra není o příběhu, ale o výrazném a povedeném humoru, který naráží na známé hrdiny i popkulturu a je k potrhání zábavný.

Děti, nebojte, Spider-Man už leze!

Herně jde na první pohled o klasiku LEGO videoher. Procházíte úrovněmi, sbíráte kostičky, součástky, ničíte předměty, abyste jich získali ještě více, občas něco postavíte, abyste se dostali dál, a poté přijde na řadu nějaký ten hlavolam, nad kterým si pár okamžiků budete lámat hlavu. Hádanky nejsou těžké a častěji se spíš zaseknete na tom, že nebudete vědět, kde co stavit než jak.

Mister Fantastic se dokáže proměnit v celou řadu obskurních předmětů. Při souboji s Dr. Octopusem například v demoliční kouli.

Ten umí to a ten zas tohle

Jsou to ale právě superschopnosti hrdinů, které z LEGO Marvel Super Heroes dělají výjimečnou zábavu. Spider-Mana upozorňují na nebezpečí jeho pavoučí smysly a dokáže se dostat na spoustu míst díky vystřelovací pavučině. Hulk rozboří vše, co mu stojí v cestě, s autobusy si hází jako s míčky. A pokud je potřeba jeho klidnější stránky, dokáže se proměnit i zpět do Bruce Bannera a být mnohem nenápadnější. Postupem hrou zjistíte, že boj není kdovíjak nápaditý a opakuje se stále dokola. Ještěže ho obzvláštňují superhrdinové.

Ještě kousek a už to bude.

Mister Fantastic se díky svému pružnému natahovacímu tělu dostane skrze jakékoliv mříže a dokáže se změnit v celou řadu obskurních předmětů jako obří nůžky nebo demoliční kouli. Některé postavy jako Human Torch či Iron Man dokážou i létat, takže s nimi objevíte celou řadu skrytých předmětů. A právě například Iron Man má navíc více kostýmů, z nichž mu další schopnosti jen přidávají. Ve hře je celkem 150 postav. Úrovně se vyplácí znovu projít i s dalšími, protože schopnosti jiných postav odemknou dříve nepřístupné lokace.

Volné pády na chvíli obzvláštní klasickou LEGO hratelnost plnou stavění a bojování.

LEGO Marvel Super Heroes má celkem patnáct úrovní, které se odehrávají ve známých komiksových lokacích, jako například sídle X-Menů, Thorově Ásgardu nebo hned úvodní level v Central Station. Mimo těchto úrovních ale máte možnost se pohybovat i po otevřeném New Yorku a plnit celou řadu vedlejších úkolů, a prodloužit si tak hratelnost ze solidních 14 na nadstandardních 20 hodin a více.

Ještě kousek a už to bude.

Duo superhrdinů

Do hry se může navíc kdykoliv připojit druhý hráč a zábava se násobí. Dění se odehrává na jedné obrazovce, ale jakmile spoluhráč opustí vaše zorné pole, obraz se prakticky rozdělí na dvě poloviny a dění nic nepřerušuje. Jediné, co hratelnost brzdí, jsou technické chyby, častý to neduh LEGO videoher. Graficky je hra pěkná a osobitá na všech konzolích. Recenzovaná PlayStation 4 verze vypadá samozřejmě nejlépe, oplývá efekty, jako rozmazávání pixelů, částicové detaily a velmi ostrými texturami.

LEGO Marvel Super Heroes není výjimečnou záležitostí, na kterou bude herní svět ještě za pár let vzpomínat, ale fanouškům komiksu i videoher podle známé stavebnice dokáže solidně zpříjemnit Vánoce. Hra je totiž nejenom zábavná, ale hlavně legrační. Humor je stále věcí, která spoustě videoher chybí. A LEGO Marvel Super Heroes z legrace díky celému týmu známých hrdinů vymačkal maximum. Stejně jako Hulk džus z padesáti kil pomerančů.

Hodnocení Blesk.cz: 7/10

Klasická LEGO hratelnost ve světě komiksu
Superschopnosti hrdinů