Teso se problém bezpečnosti v letadlech začal věnovat proto, že je sám pilotem. Poslední roky zkoumal vyřazený software i hardware letadel a našel cestu jak se do něj nabourat. Poté může změnit informace na displejích pilotů v kabině.

Špatná ochrana komunikačního systému

Komunikační systém ACARS, který slouží pro zprostředkování informací mezi letadlem a řídícím centrem na zemi, má chabé zabezpečení. „ACARS nemá žádné zabezpečení. Letadlo nemá žádné prostředky, kterými by šlo ověřit, zda jsou přijaté informace správné nebo ne,“ prohlásil Teso.

Manipulace s údaji

Stačí jedno kliknutí a aplikace dokáže změnit údaje jako výšku letadla, směr letu nebo tlak v kabině. Teoreticky by tak při manipulaci s údaji mohlo dojít ke zřícení letadla. Aplikaci lze použít i k změně informací na obrazovkách v letištní hale. Federální letecký úřad se už problémem bezpečnosti ACARS zabývá a pracuje na jeho nápravě.