"Přesné statistiky ohledně vyhledávaných značek podle pohlaví nemáme k dispozici," říká Jiří Janeček z T-Mobile. "Dá se ale říci, že nepanují výrazné rozdíly v preferencích značek mezi muži a ženami. I něžnější část populace je při výběru telefonu zaměřena především pragmaticky. Takže hlavní roli hraje především předchozí zkušenost s konkrétním výrobcem, potřebné funkce telefonu a samozřejmě cena. Zákaznice například nepožadují ve velké míře přístroje ve speciálních ,ženských´ barvách, protože jsou si dobře vědomy, že například černá barva vítězí svou praktičností."

To ostatně na Geekette Nite potvrdila i marketingová manažerka Alexandra Korman. Obecně nejpopulárnější značkou mezi zákaznicemi je podle Janečka Nokia. Dodává ještě, že ženy se rozhodně nebojí třeba internetu v mobilu. Z osmi set tisíc uživatelů u T-Mobile představují dámy rovných 46 procent.

Fotogalerie
4 fotografie

Ženy preferují menší úhlopříčky

A co geekerkám (milovnicím moderních technologií) nabízí u konkurence? "Mezi ženami jsou v poslední době populární hlavně telefony s uhlopříčkou menší než 3,5 palce, protože jsou pro ženské ruce pohodlnější. Příkladem nejprodávanějších modelů v této kategorii jsou například Sony Ericsson Xperia X10 mini pro, nebo HTC Wildfire. Stále více žen dává přednost chytrým telefonům s operačním systémem Android a iOS a to zejména z toho důvodu, že do nich lze stahovat různé praktické aplikace," říká Alžběta Weinfurtová z Vodafone.

Šéfredaktorka Futura, Lucie Hášová Truhelková, potvrzuje: "Bez internetu v mobilu jsem strávila týden, protože mi padal prohlížeč. Po té zkušenosti vím, že déle bych to asi nevydržela. Jsem zvyklá hledat si operativně uprostřed cesty někam dopravní spojení. Bez Facebooku chvíli vydržím a na Foursquare se holt párkrát nechecknu, ale dočasná nedostupnost IDOSu mi připadala nesnesitelná."

Pryč s růžovou

A jakou barvu mají její gadgety? Že by růžovou? "Onehdy jsem si pořizovala u jednoho mobilního operátora USB modem k laptopu a dali mi vybrat asi z pěti barev. Naprosto mě to vykolejilo a řekla jsem, že je mi to jedno, hlavně ať mi nedávají růžový. Svalovec za pultíkem to ale ne a ne vzdát a začal se pídit, jaké barvy je můj notebook. Je šedý. Na téhle minipříhodě bych ráda ilustrovala, že ženám alespoň trochu technicky zdatným se víc než barvou zavděčíte počtem giga."

Více o geekerkách, moderních technologiích a internetu najdete ZDE