Služba o patent zažádala v roce 2018, udělen jí byl v polovině letošního ledna. Technologie by monitorovala ruchy v okolí uživatele včetně jeho hlasu a pak vyhodnotila, jaká hudba by pro situaci byla adekvátní. Dokument popisuje motivy jako párty, samota, malé posezení apod.

TIP: Spotify chce být přehrávačem pro všechny. Na Androidu plánuje přehrávání lokální hudby

Spotify v něm také vysvětluje, že současné technologie nejsou ideální, protože aby mohly algoritmy provádět doporučení, musí o uživateli vědět podstatné množství informací předem (hlavně oblíbené kapely a interprety). Nový přístup to podle firmy vylepšuje a více personifikuje. 

Stačilo by, aby člověk promluvil. Z řeči pak lze vydedukovat, v jakém rozpoložení se nachází, jak je starý, jaké má pohlaví a podle přízvuku z jakého regionu pochází. Spotify pak vyhodnotí, co konkrétnímu uživateli doporučovat. Samozřejmě k tomu opět přidá i osobní preference každé osoby, protože ne všichni například při smutné náladě volí stejné žánry. 

Patent Spotify
Autor: Živě.cz

Přesné technologické detaily Spotify nezmiňuje, v tuto chvíli jde spíše o nápad. A jak to bývá u všech patentů, nikdy není jisté, jestli ho firma opravdu využije. Již se ale objevily obavy, že podobná vychytávka trochu směřuje do orwellovského světa, kde i něco tak „obyčejného“, jako hudební aplikace, bude pro každého uživatele držet emoční profily. Navíc je jasné, že podobný systém by mohl být zneužitý i pro doporučování reklam.