Právě pod Funimation teď služba Crunchyroll bude zařazena. Sony tím získá v rámci streamování anime na západním světě monopol, bude vlastnit obě nejpopulárnější služby.

TIP: Lineární televize rozhodně není mrtvá. Netflix to s ní teď zkouší ve Francii

Japonské kreslené seriály se sice zdají jako okrajová záležitost pro „nerdy“ a „otaku“, a byť nemůžeme hovořit o takové popularitě jako u klasických seriálů, jen Crunchyroll má 90 milionů registrovaných uživatelů v 200 zemích světa. 

Tento obsah je dokonce tak oblíbený, že do něj v minulých letech začal investovat i samotný Netflix a má v této oblasti vlastní produkci a pro řadu velkých titulů zakoupil licence. Kombinaci Crunchyrollu a Funimation ale bude jen těžko konkurovat. 

Dosud služba patřila americkému telekomunikačnímu gigantovi AT&T. Ten se ji rozhodl prodat již před delší dobou, přičemž nakonec se jako vážný zájemce ozvalo právě Sony. Obě firmy v posledních měsících domlouvaly podmínky, AT&T nejdříve požadovalo 1,5 miliardy dolarů. To se ovšem Sony stálo příliš moc, proto se v říjnu začalo hovořit o miliardě dolarů. Nakonec se obě strany sešly u částky necelé 1,2 miliardy dolarů. 

TIP: HBO Max: nová on-line služba bude konkurovat Netflixu a Amazon Prime

A proč se vůbec AT&T rozhodlo Crunchyroll prodat, když je anime populární? Důvod je poměrně jednoduchý - chce se zaměřit především na HBO Max, které vlastní skrze WarnerMedia. Tímto směrem nyní směřuje většinu svých streamovacích aktivit.