Facebook ve čtvrtek oznámil velké změny, které se v průběhu příštích týdnů dotknou více jak 800 milionů lidí po celém světě (a přes 3.3 milionu lidí v České republice). Tolik je lidí, kteří dnes Facebook používají. Facebook změnami chce dosáhnout toho, aby ho používali ještě více, přivedli do něj další své přátele a všichni společně na něm trávili ještě více času. A hlavně, aby toho o sobě prozradili ještě více, než kdykoliv předtím.

Důležitou novinkou je možnost sdílet mediální obsahy mezi uživateli ve stejném čase. Lidé budou moci svým přátelům ukázat, jakou hudbu zrovna poslouchají, který film sledují či jaký časopis čtou. K tomu Facebook zřídil nové okénko, které se bude neustále aktualizovat. Několika málo prokliky tak mohou lidé provádět stejnou aktivitu jako jejich přátelé.

Zmapuje váš život

Chybí fotka z narození, Facebook by jí chtěl doplnit
Autor: Facebook

Váš profil na Facebooku dostane novou podobu, ať ji chcete nebo nechcete. Timeline (časová osa) je radikální změnou a je příkladem špičkového webového designu - krásné na pohled, moderní, dynamické, dobře vypadající. „Aplikace shrne nejdůležitější věci v našich životech,“ prohlásil na konferenci v San Franciscu Mark Zuckerberg.

Firma také připravuje nová tlačítka pro sdělení. Vedle stávajícího „to se mi líbí“ vznikne „přečetl jsem“, „viděl jsem“ a „slyšel jsem.“ Přáním Zuckerberga je vytvořit profil jako místo, kde se budou lidé cítit jako doma.

Nikdo z uživatelů Facebooku sice nic takového nepotřebuje, ale od Facebooku jde o dobrý tah. Odliší se od konkurence, nabídne něco revolučně nového. A lidem to podá tak, že budou mít pocit výjimečnosti. A podá to tak dobře, že o sobě rádi budou říkat ještě více, než kdykoliv předtím.

Zlomili jste si nohy? I na to má Facebook nyní novou kolonku
Autor: Facebook

Je to hlavně byznys

Nové prvky zavádí Facebook ve chvíli, kdy se mu snaží konkurovat internetový gigant Google se svou sociální sítí Google+. Integrací filmů, hudby a dalších médií chce Facebook docílit toho, aby uživatelé trávili na jeho stránkách více času, což firmě přinese další peníze z reklamy.

Proti novému Facebooku budou tradičně miliony uživatelů protestovat, v tomto případě nejspíš víc než kdykoliv jindy - změna je příliš radikální, dělá z Facebooku něco uplně jiného. Nakonec se ale stane to co u všech předchozích změn. Uživatelé si zvyknou, přijmou nový vzhled, naučí se lépe vyplňovat kolonky, poskytovat více a více informací o sobě a o svých přátelích.

Soukromí je přežitek

 

Nový profil na Facebooku. Vypadá skvěle. Mnohem lépe, než ten původní
Autor: facebook

Soukromí pro Facebook nic neznamená. Před několika lety Mark Zuckerberg, šéf Facebooku prohlásil soukromí za přežitek. Nový Facebook je toho typickým příkladem, ještě více než kdykoliv předtím chce o vás vědět všechno. Ví už kdy a kde jste se narodili, teď ale v líbivé a podbízivé podobě vyzve k doplnění vaší fotografie v miminkovské podobě. Zlomili jste si nohu? Řekněte to přátelům ve speciální podobě. Jste nemocní? Facebook opět nabídne poutavý způsob, jak o tom říct přátelům. Nebo, lépe řečeno, celému světu.

Facebook čekají další změny
Autor: ČTK, Reuters

Cokoliv napíšete na Facebok, končí v obrovské databázi přístupné prakticky komukoliv. Nejenom provozovateli, tedy Facebooku, ale také jeho zaměstnancům. Cokoliv o sobě či vašich přátelích do databáze vložíte, má obrovskou hodnotu. Umožňuje to Facebooku prodávat reklamu, vybírat za ni peníze. A těžit se z každého střípečku z vaší životní mozaiky.

Kdo zaplatí, dostane informace. A Facebook ani nikdy nezaručí, že to co jste zrovna na Facebook napsali jenom vaší milence, neskončí v nepovolaných rukou.