Jak již název napovídá, jde o portrét slavného režiséra Miloše Formana, v němž se snoubí mnohdy neviděné materiály s autobiografickým vzpomínáním, které namluvil jeho syn Petr Forman. Na scénáři dokumentu Forman vs. Forman se Helena Třeštíková, která jej režírovala, podílela s Jakubem Hejnou. Snímek vznikl v produkci Aleny Müllerové a Kateřiny Černé.

Forman vs. Forman se v kategorii Nejlepší dokumentární film utkal se snímky Jiří Bělohlávek: „Když já tak rád diriguju…“, Jiří Suchý – Lehce s životem se prát, Jiří Trnka: Nalezený přítel a Dálava, který pojednává o cestě otce a syna, dvojice odlišných mužů, do Ruska, o jejich společném pátrání a sbližování. Sošku dostala Dálava.

Opakovaně uspěla s narkomankou Katkou

Pro Třeštíkovou by letošní král zvířat býval znamenal již druhého. Prvního Českého lva obdržela za dokument Katka, který mapoval čtrnáct let života feťačky. Za něj režisérka dostala též Cenu české filmové kritiky. Její Sladké století a Mallory bodovaly na karlovarských festivalech, kde byly vyhlášeny nejlepšími dokumentárními filmy nad 60 minut. U Evropské filmové akademie (European Film Awards) uspěl pro změnu snímek René, příběh muže, jenž se neustále pohybuje na hraně zákona.

Kromě již zmíněných dokumentů Třeštíková, autorka desítek filmů, zaujala mj. svou časoměrnou sérií Manželské etudy, Manželské etudy po dvaceti letech a Manželské etudy po 35 letech, mapující osudy šesti dvojic.