Zveřejněním série fotografií dokumentujících zákulisí natáčení seriálu vzdala Česká televize hold všem, kteří se na něm podíleli. „S Mostem jsme všichni strávili několik let a díky vám to stálo za to!“ uvádí se v doprovodném textu. „Stojí za ním desítky a desítky lidí, kteří možná nejsou tak viditelní jako herci, ale bez kterých byste Most! jen těžko měli tak rádi,“ píší dále a vyjmenovávají ty nejdůležitější postavy štábu.

Čtvrt roku práce

Seriál se natáčel v reálných kulisách severočeského Mostu od srpna do listopadu 2017, celkem strávili filmaři na place 65 natáčecích dnů. „Mně se v Mostě moc líbilo. Tři a půl měsíce jsem tady žil a byl jsem šťastný,“ shrnul Martin »Luďan« Hofmann (40).

Vedle proslulé Severky se točilo i na místním autodromu, na sídlišti v Chanově, v hotelu Cascade, nemocnici, knihovně, nákupním středisku Central, v komunisty přestěhovaném kostele Nanebevzetí Panny Marie apod.

Vedle profesionálních herců a najatých romských neherců v čele se Zdeňkem Godlou (43) se před kamerou otočilo i 821 komparzistů hlavně z Mostu a nejbližšího okolí. „Zájem o místo v komparzu byl až překvapivě obrovský,“ vzpomíná kreativní producent Michal Reitler (48).

Kolečko: Na plac? Nikdy!

Na žádné z fotek z placu neobjevíte autora námětu Petra Kolečka (34). Jakmile odevzdá scénář, natáčení se obloukem vyhýbá. „To každého pouze štve,“ vysvětluje svůj přístup. „Člověk nemá kontext toho dne a pak se neudrží a plácá tam blbosti, na který nikdo není zvědavej,“ řekl v pondělí pro ČT 24. „Prostě napíšete scénář a potom čekáte, co z toho bude. A tady se mi to líbilo.“

Od úterý JOJ

Od 5. března poběží Most! také na slovenské televizi JOJ, která v reakci na obří úspěch v Česku zakoupila na seriál práva. Scenárista Petr Kolečko tak dobývá nový trh, pro JOJ napsal už seriál Hrobaři a zázračná bryndza – Pohádka pro dospělé. „Ten už je natočen, nyní se dokončuje postprodukce, aby mohl být uveden ještě v tomto roce. Jak jsme už u Kolečka zvyklí, i to bude černá komedie, tentokrát o rodině podnikající v oblasti pohřebních služeb,“ odhaluje marketingová ředitelka TV JOJ Ivana Semjanová.

Fotogalerie
45 fotografií