Od výjimečného večera ve Státní Opeře, na Vídeňské plesy v Opeře navazujícího bálu očekáváte zážitek, za nějž zaplatíte nemalé peníze. Alespoň vnímáno optikou řadového občana. Dva a půl tisíce za místo na bidýlku, na prvním a druhém balkoně, kde musíte urvat židli bez místenky. A sedm, deset, patnáct tisíc za flek u stolu s obsluhou…

Všichni hosté ale mají k dispozici luxusní občerstvení, peněženku vytáhnout nemusí, tvrdí organizátoři. „V ceně vstupenky je večeře o pěti chodech a půlnoční raut, několik druhů vína, sektů, koktejly z dílny vyhlášeného Black Angels baru, doutníky, exkluzivní výběrové destiláty, káva, nealko... Jsou to velmi nadstandardní služby ve špičkové kvalitě. Nárok na ně má každý, nerozlišujeme více VIP a méně VIP. Každý host je pro nás důležitý,“ nechala se slyšet ředitelka Plesu v Opeře Zuzana Vinzens.

Občas to drhlo

Má milá kolegyně Markéta na facebooku slova ředitelky plesu Vinzens rozporovala povzdechem, že v Opeře hrozí kolaps hladem (zřejmě u samoobslužného bufetu)a také tu je zima... Takže bůhví. Těžko posoudit, protože já v Opeře nebyla, místo v lóži s velkými díky odmítla. Psát v ní na laptopu postřehy, módní policii z místa, mi přišlo absurdní. Zvolila jsem raději newsroom redakce, spolehla se na posílané snímky fotografů, jež ples, jeho aktéry, mapovali na místě. Člověk má tak jakýsi nadhled, řekla bych.

Bohužel anoncovaní aristokraté, jež dodávají Plesu v Opeře punc tradice a výjimečnosti ve vizuální svodce chyběli. Nezachytili je fotografové Blesku ani jiné agentury. Možná by organizátoři plesu měli promování šlechty věnovat větší pozornost. Obrazová zprava o Plesu v Opeře se klasicky týkala krásek s titulem Miss, modelek, více či méně zajímavých osobností ze společenských rubrik. Divy ze stříbrného plátna, prestižní herci chyběli. A jaký byl tedy výsledek?

Na Plesu v Opeře, jenž se tenkrát nechal inspirovat dobou a dílem s Vídní neodmyslitelně spjatých Straussů, pány Richardem a Johanem, vládla smutně důstojná černá. Tu občas protnula rumělkově červená. Něžné pudrové pastely, které ženám sluší a na plesu jsou očekávané, byly v pozadí. Těžko říci proč.

Střízlivé střihy toalet soupeřily s krinolínami, alternativa s tradicí, minimalismus s opulentností. Malé či větší trapasy se odehrály, jinak to ani nemůže být. Dírou na róbě modelky Pavlíny Němcové počínaje, totálně nevhodnými, pod koleny sahajícími šaty ženy skvělého režiséra reklam Koháka či střevíčky na klínu návrhářky Tatiany Kovaříkové konče. Podtrženo, sečteno, módní exhibice na Plesu v Opeře zaváněla nudou. Outfitů, jež zaujaly, bylo minimum. Módního pekla hodných kreací veřejnosti neznámých návštěvníků víc než dost.