V nekrolozích se o Jacksonovi právem píše jako o vyvoleném, který dokázal populární hudbu posunout, zanechat v ní osobitý muzikantský otisk. Ale kupodivu nikdo nepoukazuje na Jacksona coby módní ikonu. Ale on tou módní ikonou v osmdesátých, počátkem devadesátých let byl! A to v míře, která má mnohem silnější a širší záběr než stylotvorný vliv Madonny.

Madonna díky návrháři Jean Paul Gaultierovi, jeho korzetu s čnícími kužely podprsenky a dalším modelům, které jí na slavné turné k Blond Ambition v devadesátých letech stvořil, sice oslovila masy, ale v podstatě zasáhla jen pubertální děvenky. A mladé ženy, které toužily sexy provokovat, rebelantsky se odlišit od uniformity ulice.

Fotogalerie
1 fotografie


Michael Jackson byl oproti Madonně v kostýmech umírněnější, tudíž přijatelnější, i když stejně osobitý jako zpěvačka. Krátké, nad kotníky sahající cigaretové nohavice odhalující bíle ponožky. Měkké černé mokasíny. Kožené bundy do pasu s předimenzovanými rameny. Dlouhá, plandavá saka. Černý pánský klobouk s vyšším dýnkem. Na tělo upnutá, bílá basic trika k černým úzkým kalhotám… Něco bylo poplatné stávajícím trendům, něco byl styling Jackson made. Každopádně Jackson dokázal (oproti Madonně) ovlivnit mnohem více lidí, včetně těch, kteří jej neposlouchali.

Bílé ponožky v mokasínech se v jisté epoše staly módním morem, stejně tak bundy s vykasanými rukávy ve stylu videoklipu Thriller. Bílá, na tělo upnutá hladká trika, k nim rozepnutá košile plus klobouk, úzké černé kalhoty se zařadily mezi specifické druhy klasiky. Proto opět připomínám, že smrt Michaela Jacksona není jen koncem popového krále, ale i jedinečné módní ikony.