Obsah filmu Někdo klepe na dveře
Prázdniny na chatě uprostřed lesů nezačnou pro jednu malou holku a její rodiče nejlíp, když se stanou rukojmími čtveřice podivínů. Ti je nutí učinit strašlivé a nepředstavitelné rozhodnutí, což je prý jediná možnost jak odvrátit celosvětovou apokalypsu. Mají na vybranou? Dokážou se rozhodnout dobře? Existuje vůbec dobré rozhodnutí? Nejsou ti čtyři „jen“ vyšinutí magoři?
Obsazení filmu Někdo klepe na dveře
Herci | Postavy |
---|---|
Dave Bautista | Leonard Brocht |
Jonathan Groff | Eric |
Ben Aldridge | Andrew |
Nikki Amuka-Bird | Sabrina |
Rupert Grint | Redmond |
Abby Quinn | Adriane |
Kristen Cui | Wen |
M. Night Shyamalan | moderátor reklamních pořadů |
Dave Bautista - Leonard Brocht
Narodil se 18. ledna 1969 ve Washingtonu, D.C., je americký herec a bývalý profesionální wrestler. Předtím, než se začal věnovat herectví, se Bautista proslavil jako superhvězda WWE, kde byl známý pod svým ringovým jménem "Batista". V WWE se stal šestinásobným mistrem světa a během svého působení ve společnosti patřil k nejpopulárnějším a nejdominantnějším wrestlerům.
Bautista úspěšně přešel k herectví a jeho průlomovou rolí se stala postava Draxe Ničitele ve filmu Strážci Galaxie (2014) a jeho pokračováních od společnosti Marvel. Za ztvárnění Draxe si vysloužil chválu za komediální načasování a fyzickou zdatnost, čímž ukázal svou hereckou všestrannost. Dave Bautista dále prokázal své herecké schopnosti v různých akčních filmech, například ve snímcích "Spectre" (2015) a "Blade Runner 2049" (2017). Kromě akčních rolí ukázal svůj rozsah i tím, že se ujal dramatických rolí, například ve filmu "Můj špión" (2020).
Bautista je známý svou filantropickou a advokační činností, podporuje organizace jako Humane Society a programy pro zraněné veterány. Jako otevřená osobnost využívá svou platformu k tomu, aby se vyjadřoval k otázkám, které jsou pro něj důležité, včetně práv zvířat a politických témat.
Jonathan Groff - Eric
Americký herec známý svou prací ve filmu, televizi a divadle. Narodil se 26. března 1985 v Lancasteru v Pensylvánii a herectví se u něj projevilo již v raném věku. Široké uznání si Groff získal rolí Melchiora Gabora v původní broadwayské inscenaci "Spring Awakening" v roce 2006, za kterou byl nominován na cenu Tony.
Je známý svým výrazným hlasem a propůjčil hlas postavě Kristoffa v animovaných hitech společnosti Disney "Frozen" a "Frozen II". Jonathan Groff se objevil v několika televizních seriálech, včetně role Jesseho St. Jamese v populárním hudebním seriálu "Glee". Uznání kritiky získal za roli agenta FBI Holdena Forda v kriminálním seriálu "Lovec myšlenek", kde ztvárnil postavu založenou na skutečném agentovi FBI Johnu E. Douglasovi. Groffova jevištní kariéra zahrnuje účinkování v různých Shakespearových hrách a pochvalu si vysloužil za ztvárnění krále Jiřího III. v broadwayském muzikálu "Hamilton".
Za svou práci v divadle získal také ocenění, včetně cen Drama Desk Awards a nominací. Kromě herectví Groff propůjčil svůj pěvecký talent různým hudebním projektům a živým vystoupením, čímž prokázal svou všestrannost. Groff si zahrál ve čtvrtém díle série Matrix - Matrix Resurrections (2021) - postavu Smithe. V roce 2022 byl výkonným producentem dokumentárního filmu HBO Spring Awakening: Those You've Known, v němž se po patnácti letech sešlo původní obsazení muzikálu.
Groffovi byl diagnostikován melanom v jeho 20 letech a podstoupil operaci k jeho odstranění. Zdržuje se používání sociálních médií a praktikuje transcendentální meditaci. V roce 2019 si Groff koupil dům vedle koňské farmy svého otce ve městě Christiana v Pensylvánii. Svůj čas dělí mezi Pensylvánii a New York. Groff se veřejně přiznal k homosexualitě na dotaz reportéra serveru Broadway.com během Národního pochodu za rovnoprávnost v říjnu 2009. Později se podělil o svou zkušenost s coming outem a hovořil o bolesti z uzavřenosti a vědomí, že zveřejnění jeho sexuality by mohlo mít negativní důsledky pro jeho kariéru.
Ben Aldridge - Andrew
Anglický herec, narozený 12. listopadu 1985 v Exeteru, Velká Británie, vystudoval London Academy of Music and Dramatic Art se stipendiem nadace Genesis Foundation pro mladé herce. Nejvíce je známý díky postavám Arsehole Guye v dramatickém seriálu Fleabag (2016-2019), kapitána Charlese Jamese v dramatu BBC Our Girl (2013-2020) a Thomase Wayna v kriminálním seriálu Pennyworth (2019-2023).
Hraje také v celovečerních filmech Spoiler Alert (2022) a Někdo klepe na dveře (2023). Byl vychován jako evangelikální křesťan. V roce 2020 se Aldridge v příspěvku na Instagramu u příležitosti Národního dne coming outu přiznal k příslušnosti k LGBTQ+ komunitě. V rozhovoru pro časopis Attitude (2021) se vyjádřil, že je gay.
Nikki Amuka-Bird - Sabrina
Britská divadelní, televizní a filmová herečka nigerijského původu se narodila 27. února 1976 ve státě Delta v Nigérii, kde stále žije její otec. Navštěvovala Londýnskou akademii hudby a dramatických umění (LAMDA). Svou jevištní kariéru zahájila v Královské shakespearovské společnosti (RSC). V letech 2003-2010 byla provdána za herce Geoffreyho Streatfeilda.
Mezi divadelní role Amuky-Birdové patří Vítejte v Thébách (Národní divadlo); Dvanáctá noc (Bristol Old Vic, za roli Violy získala v roce 2004 nominaci na cenu Iana Charlesona). Na Vánoce 2017 byl slyšet její hlas v roli Skleněné ženy ve vánočním speciálu Doctora Who "Twice Upon a Time" vysílaném na BBC One. V současné době ztvárňuje roli Rav Mulclair, vedoucí ženy řídícího střediska Judd Mission Control, v seriálu HBO Avenue 5.
Nedávno měla několik filmových rolí, v roce 2019 v Osobní historii Davida Copperfielda jako slečna Steerforthová a v roce 2021 v projektu Old jako Patricia, psycholožka s epilepsií.
Rubert Grint - Redmond
Anglický herec, narozený 24. srpna 1988 v Harlow v Essexu, se proslavil rolí Rona Weasleyho ve filmové sérii o Harrym Potterovi, do které byl obsazen v jedenácti letech, předtím hrál pouze ve školních hrách a v místním divadelním souboru. Od té doby pokračuje ve své práci ve filmu, televizi a divadle. Od roku 2002 začal pracovat i mimo sérii o Harrym Potterovi, když si zahrál jednu z hlavních rolí ve filmu Thunderpants.
Hrál v dramatu Lekce řízení (2006) a dramatu Cherrybomb (2009) a spolupodílel se na komedii Divoký terč (2010). Po skončení série o Harrym Potterovi se objevil ve filmech Do běla (2012), Charlie Countryman (2013), CBGB (2013) a Moonwalkers (2015). Na divadelních prknech debutoval v roce 2013 ve hře Mojo v Harold Pinter Theatre. Byl výkonným producentem a hrál v televizním seriálu Snatch, natočeném podle stejnojmenného filmu.
Hrál také v černé komedii Sick Note, v mysteriózní thrillerové minisérii The ABC Murders a v psychologickém hororovém seriálu Servant. Grint je od roku 2011 ve vztahu s herečkou Georgiou Groome a mají spolu dceru Wednesday, která se narodila v květnu 2020.
Abby Quinn - Adriane
Americká herečka se narodila 14. dubna 1996 v Bloomfieldu v Michiganu, ale její rodiče se rozvedli ještě když byla mladá. Od sedmi let hrála na kytaru, navštěvovala Detroit Country Day School. Začala studovat bakalářský obor na Carnegie Mellon University v Pittsburghu, než studium přerušila a přestěhovala se do Los Angeles, aby se věnovala herecké kariéře. Quinn si zahrála Ali Jacobsovou v komedii Landline z roku 2017, což byla její první velká filmová role.
Někdo klepe na dveře - podrobné informace o filmu
Byli byste ochotní učinit neuskutečnitelné, kdyby to byl jediný způsob jak zachránit svět? Režisér M. Night Shyamalan, tvůrce skvělých thrillerů s šokujícími koncovkami, natočil intenzivní film o jednom nepředstavitelném dilematu. Rodinná dovolená v chaloupce utopené v lesích, daleko od veškeré civilizace, probíhala skvěle. Než se na jejich prahu objevili ti čtyři. Vypadají jako členové šílené náboženské sekty a snaží se nebohým dovolenkářům vysvětlit, že svět, jak ho znají, skončí, pokud ho právě oni nezachrání.
Nechtějí po nich vlastně nic složitého. Stačí, aby se mezi nimi našel dobrovolník, který pro spásu planety ochotně udělá to, co by nikdo dobrovolně neudělal. Zní to šíleně, že jo? A když k tomu přičtete, že čtveřice zvěstovatelů se skutečně chová jako naprostí magoři, kromě argumentů sahají tu a tam i k násilí a barvitě líčí nejrůznější apokalyptické vize, je jasné, že ten, kdo jim uvěří, by musel být stejný blázen jako oni. Jenže zatímco zpočátku v členech terorizované rodiny ani náznakem nehlodá semínko pochybnosti, události postupně nabírají takový spád, že je otázka „A co když je to pravda?“ čím dál relevantnější. Najdou sílu učinit neuskutečnitelné? Pokusí se osud oblafnout? Nebo se z nich už taky stávají šílenci jako ti samozvaní jezdci Apokalypsy?
Jsou to otázky, ze kterých mrazí. A připravte se na to, že z odpovědí bude mrazit ještě víc. Režisér Shyamalan je proslulý tím, že si ve filmech s diváky rád pohrává jako kočka s myší a ve finále je šokuje. „Vystavění klíčového zvratu v příběhu patří k mým oblíbeným činnostem. Rád míchám žánry a je jasné, že překvapení musí přijít ve chvíli, kdy film jede v tom nejnapínavějším režimu. Kdybych to tak neudělal, divácký zážitek by byl o poznání slabší,“ vysvětluje tvůrce, jak je možné, že se mu pokaždé podaří většinu diváků nachytat.
Někdo klepe na dveře (The Cabin at the End of the World) je hororový román amerického spisovatele Paula Tremblaye z roku 2018. Román získal Cenu Brama Stokera za nejlepší novelu roku 2019, kterou uděluje Asociace autorů hororu. Podle něj byl natočen film Někdo klepe na dveře režiséra M. Night Shyamalana. Autor Stephen King napsal, že román je „podnětný a děsivý“. Andrew Liptak z The Verge napsal: „Dobré hororové příběhy se dívají na svět kolem nás, aby načerpaly inspiraci, co by se mohlo pokazit, a Tremblay v této knize napsal příběh, který je nejen noční můrou, jaká se odehrává na papíře, ale který pochmurně odráží dobu, v níž žijeme.“
Paul Gaetan Tremblay se narodil 30. června 1971, americký autor hororů, temné fantasy a science fiction se narodil v Auroře v Coloradu a vyrůstal v Massachusetts. Mezi jeho nejznámější romány patří Hlava plná duchů (A Head Full of Ghosts), Někdo klepe na dveře (The Cabin at the End of the World) a Píseň trosečníka (Survivor Song).
Ze všech mimořádných úspěchů proslulé kariéry vizionářského filmaře M. Night Shyamalana je asi největší to, že jeho filmy zůstávají záhadné, nepředvídatelné a nečekané. Jediné, čím jste si jisti, když vstoupíte do nového filmu M. Night Shyamalana, je, že nevíte, co vás čeká. Někdo klepe na dveře je možná právě apoteózou Shyamalanova filmového zážitku. Je to film, který má jednak společnou krevní linii s jeho předchozími snímky, ale zároveň se nepodobá žádnému jeho předchozímu filmu.
Film Knock at the Cabin, natočený podle národního bestselleru The Cabin at the End of the World Paula Tremblaye, vznikl původně jako scénář Stevea Desmonda a Michaela Shermana z roku 2019, který se dostal na proslulou každoroční černou listinu filmového průmyslu, jež každoročně vyzdvihuje nejlepší nerealizované scénáře. Původně Shyamalanova společnost Blinding Edge Pictures zvažovala, že film pouze produkuje, ale nápad byl natolik přesvědčivý, že Shyamalana inspiroval k vyprávění vlastní verze příběhu. "Jednoho dne na schůzce Night řekl: 'No, co kdybych to přepsal a režíroval?'" říká producent Ashwin Rajan, prezident produkce Blinding Edge. "Měl k té látce skutečný vztah a pojal ji tak, že působila obsažně, ale zároveň hluboce." Film se zaměřuje na homosexuální pár Erica (Jonathan Groff) a Andrewa (Ben Aldridge) a jejich adoptivní dceru Wen (Kristen Cui), kteří tráví dovolenou na odlehlé chatě v lesích, když jejich dům obklíčí čtyři ozbrojení cizinci: Rodina se dozvídá, že tito čtyři cizinci - kteří se navíc navzájem neznají - byli všichni pronásledováni a mučeni společným proroctvím: že svět skončí, pokud si rodina v této chatě nevybere jednoho člena, který zemře.
Zda jsou tito čtyři lidé blázni, nebo mají pravdu, problém neřeší. Oba scénáře jsou děsivé. "Je to thriller, v jehož středu je strhující otázka," říká Rajan. "Co byste udělali, kdybyste měli zachránit svou rodinu, nebo lidstvo, a mohli si vybrat jen jedno?" Pro Shyamalana to byla otázka, která v sobě skrývala mnoho myšlenek, jež souvisely s tématy jeho seriálu Sluha na AppleTV+ a s jeho úvahami o stavu dnešního světa. V jeho rukou je Klepání na chalupu filmem, který zkoumá myšlenky stojící za vírou a přesvědčením, jistotou a pochybnostmi a silou i limity obojího.
"Je to moderní biblický příběh," říká Shyamalan. "Služebník je také takový. Myšlenka vyprávět rozsáhlé biblické příběhy, ale v moderní době a v moderním prostředí, ve mně právě rezonuje. Film odráží můj současný pocit, že všechno, co se ve světě děje, nevypadá dobře a necítím se dobře, ale mám pocit, že společně bojujeme správným směrem. Určitě se nám to nedaří vždycky, ale obecně je směr, kterým se jako lidstvo ubíráme, správný a zasloužíme si šanci pokračovat. To je můj pocit. Jeden milostný příběh je dostatečným důkazem toho, že by lidstvo mělo pokračovat. Klepání na chalupu je pro nás neuvěřitelnou příležitostí prožít tento gigantický globální biblický příběh prostřednictvím zkušenosti jedné rodiny."
Myšlenka rodiny je ústředním tématem většiny Shyamalanových filmů. "Jediná věc, která je u Nighta konzistentní, je, že se jeho filmy soustředí na rodinu a že v každém z jeho filmů je emocionální cesta, kterou postavy a diváci podstupují," říká producent Marc Bienstock, který se Shyamalanem natočil pět filmů. Shyamalan si také rád dává výzvy a tento film představoval jednu z hlavních: film se téměř celý odehrává v jednom interiéru. "Velmi mě přitahují příběhy o uzavřenosti a vyprávění velmi rozsáhlých příběhů malým oknem," říká Shyamalan.
"Tato stísněnost, rovnováha, střet velikosti příběhu a způsobu, jakým ho vyprávíme, je pro mě velmi vzrušující." Také oplýval tvůrčím potenciálem. "Pro Night je to příležitost zaměřit se na umění napětí," říká výkonný producent Steven Schneider. "Hitchcock je jedním z jeho nejoblíbenějších filmařů a tohle je pro Nighta svým způsobem příležitost být velmi hitchcockovský, pokud jde o kompozici záběrů a způsob, jakým dokáže budovat napětí pomocí všech filmových prvků, od hereckých výkonů přes osvětlení a střih až po blokování."
Ačkoli se původní scénář držel děje Tremblayovy knihy, Shyamalanova revize posunula příběh odvážným a nečekaným směrem. "Pro natočení filmu jsme adaptovali knihu, ale v podstatě jsme se zhruba v polovině příběhu vydali úplně jiným směrem," říká Shyamalan. "A to mě trochu tížilo. Ale v mé mysli se příběh potřeboval a chtěl vydat tímto směrem velmi silně. A to byla vlastně ta vzrušující část výzvy: Dokážu natočit film o velmi děsivé 'Sophiině volbě' a přitáhnout k němu diváky?"
Nic v příběhu není černobílé a téměř všechny postavy - i diváci - budou v průběhu filmu zpochybňovat své domněnky a prověřovat svá přesvědčení, protože napětí a sázky rostou. "Hlásím se k tomuto typu vyprávění, kdy počítáte s jeho neúplností, kdy nevyplníte všechno a necháte diváky, aby tančili s vámi," říká Shyamalan. "Vzpomeňte si na Zónu soumraku, kde je toto zaklínání vaší představivosti nutné k dokončení obrazu." Přestože je film aktuální a provokativní, není navzdory děsivé premise bezútěšným nebo pesimistickým pohledem na lidstvo. "Dokážu vyprávět velmi temné příběhy, protože mám hluboký vztah k lidem a ke světu, a to velmi pozitivním způsobem," říká Shyamalan. "Cokoli negativního dokážu v reálném životě obrátit v pozitivní, což vychází z mé hluboké víry v pozitivitu věcí."
Pojďme si představit postavy příběhu. Leonard (Dave Bautista) je vůdcem skupiny čtyř záhadných cizinců, kteří se objeví na odlehlé chatě a požadují, aby rodina učinila nemyslitelné rozhodnutí, a tvrdí, že tak činí, aby zabránili apokalypse. Roli ztvárnil Dave Bautista ze série Strážci Galaxie. Bautista má za sebou proslulou profesionální wrestlingovou minulost, ale herectví si zamiloval, jakmile do něj namočil prsty. "Chtěl jsem být co nejlepší," říká Bautista. "Celou dobu jsem tvrdil, že nepotřebuji být filmovou hvězdou. Odešel jsem, abych byl hercem. Ve wrestlingu se mi dařilo skvěle. Odešel jsem na vrcholu, ale odešel jsem proto, že mám herectví moc rád a nemohl jsem se mu věnovat, když jsem zápasil. Peníze a záře reflektorů, to pro mě nic neznamená. Prostě tohle řemeslo miluju a chci, aby si mě kolegové vážili. Takže tahle role pro mě byla velkou příležitostí."
Bautista byl okamžitě nadšený příběhem filmu Někdo klepe na dveře a rolí Leonarda. "Moje první myšlenka byla: 'Člověče, tohle je opravdu temné,'" říká Bautista. "A pak jsem si řekl: 'Tohle je životní příležitost. Na tohle jsem čekal, protože takové role mi nikdo nenabízí." A tak jsem se rozhodl, že to bude skvělá příležitost. Obvykle mě všichni chtějí do akčních věcí a já chápu, proč mě chtějí zařadit do této škatulky. Ale já jsem bojoval, abych se z té škatulky dostal. Chtěl jsem hlubší role, protože se chci jako herec prosadit." Role Leonarda je složitá a mnohovrstevnatá, říká režisér M. Night Shyamalan.
Leonard není fanatik. Má zlomené srdce a mučí ho představa, že musí tuto rodinu donutit k nemožné volbě. "Leonard je jako obr, který je fyzicky zastrašující a musí dělat ty strašné věci, ale ve skutečnosti je neuvěřitelně jemný, jako učitel," říká Shyamalan. "A Dave je taková postava. Je to takový dětský obr. Je velmi chytrý a neuvěřitelně analyticky vnímá lidskou povahu - téměř jako dítě. Svým způsobem dokáže panikařit jako dítě, a to tím nejkrásnějším způsobem. A to všechno jsem chtěl mít na plátně. Přesně tam, kde se Dave ve svém životě nachází se svým řemeslem a velmi jedinečnou kombinací zkušeností, které má, a jeho zranitelnosti - to všechno jsem chtěl pro Leonarda. Dave za mnou přišel a v podstatě mě přesvědčil, že pro mě udělá cokoli. A udělal to." Jedním z hlavních poselství filmu Knock at the Cabin je obětavost a nedefinování toho, jak vypadá láska. "Láska má nejrůznější podoby a přichází z míst, kde byste ji nečekali," říká Bautista. "Nechci být klišé, ale může zachránit svět."
Eric (Jonathan Groff) je spolu se svým manželem Andrewem (Ben Aldridge) rodičem osmileté Wen (Kristen Cui). "Nikdy předtím jsem nehrál otce ani manžela, takže mít na place Bena a Kristen a být v takovém zdrženlivém a intenzivním prostředí bylo ještě emotivnější a intenzivnější, než když jsem poprvé četl scénář," říká Groff.
"Vzhledem k tomu, že se jedná o jedno místo a herecký ansámbl, který se schází, aby vyprávěl příběh, bylo v tom něco velmi divadelního. Dokonce i při zkouškách jsem měl pocit, že zkoušíme divadelní hru, protože během těch dlouhých patnáctistránkových scén si hodně předáváme míč sem a tam." Andrew a Eric spolu skvěle spolupracují, přestože mají odlišné pohledy na lidstvo. Andrew je cyničtější a ztratil víru v lidstvo, Eric je nadějnější a spíše vidí v lidech dobro.
"Takže máte tyto dva protichůdné pohledy ve velmi vyhroceném prostředí, kde se na ně valí děsivá energie podobná kultu a lidé jim říkají neobyčejné věci," říká Groff "Myslím, že nám příběh rozhodně klade zajímavé otázky o víře, důvěře, rodině a určitě i otázky o oběti." Shyamalan měl vždy velmi jasnou představu o tom, co chce od svých herců. "Night mluví o rozdílu mezi lovci a sběrači jako režiséry," říká Groff.
"Lovci přesně vědí, co chtějí. Jdou ven a uloví to. Sběrači mají představu o tom, co chtějí, ale čekají, až se tam v daný den dostanou a uvidí, co se děje, a vymýšlejí to za pochodu. Noc se primárně identifikuje jako lovec. Ví, co chce, a štáb a herci mu pomáhají jeho představu naplnit. Je to jeden z mých nejoblíbenějších způsobů práce, protože se v něm můžete opravdu ztratit. Máte toho člověka, který vám kryje záda, vidí do všeho a dokáže vás nasměrovat k takovému představení, o kterém už ví, že ho chce." Andrew a Eric mají dojemný milostný příběh a Shyamalan si všiml, že Groff a Aldridgeová se také hned od začátku propojili.
"Na place se nikdy neoddělili," říká Shyamalan. "Řekli bychom si: 'Dobře, vy dva jste hotovi,' a já bych pracoval s někým jiným a ti dva by tam seděli a povídali si celé hodiny. V jednu chvíli jsem si říkal: 'Nic jiného si říct nemůžete. Už jste si všechno řekli, Jonathane a Bene, přestaňte spolu mluvit." A tak jsem se na to podíval. Ale oni byli opravdu rádi, když byli jeden vedle druhého. A to se na plátně projevuje." Groff poznamenává, že ho s Aldridgem spojují společné zkušenosti homosexuálních herců z branže. "Benovi i mně je kolem třicítky, a když jsme před dvaceti lety dospívali, bylo to jiné," říká Groff.
"Přijímání sexuální identity bylo prostě úplně jinde. A od té doby jsme se dostali tak daleko a štípeme se, že můžeme hrát v hollywoodském hororu jako homosexuální herci, kteří hrají homosexuální postavy ve filmu M. Night Shyamalana. To by se před patnácti lety nestalo. A je to tak výjimečná příležitost, že můžeme být sami sebou ve filmu - v zábavném, zajímavém a děsivém filmu - a být gayem na plátně i mimo něj. Teď, když je rok 2022 a věci pokročily, se můžeme svézt na vlně, kterou vytvořila veškerá práce, jež byla vykonána před námi, abychom se sem dostali. A tento pokrok, z něhož těžíme, se nám neztratil."
Andrew (Ben Aldridge): "Je to o rodině s rodiči stejného pohlaví," říká Aldridge. "A ti jsou v příběhu ústřední. Jejich queerness je součástí příběhu, ale není to příběh hlavní." Eric a Andrew respektují rozdílné pohledy na lidstvo, ale s tím, jak se situace na chatě vyhrocuje, se rozdíl mezi Andrewovým cynickým a Ericovým nadějnějším pohledem na svět stává zdrojem úzkosti a napětí. "To, co Night dělá opravdu dobře a co vidíte ve filmech jako Znamení nebo Vesnice, je, že vezme prostředí nukleární rodiny a rozvine ho do biblických rozměrů," říká Aldridge.
"Tento příběh byl tak intenzivní, že se do něj musel vžít. Po přečtení jsem si rychle uvědomil, jak obří témata to jsou a jak silnou cestou postavy procházejí." Shyamalanovy filmy podněcují diváky k tomu, aby zpochybnili svou realitu a to, čemu věří. "Myslím, že tento film to dělá přímočařeji než jakýkoli jiný jeho film," říká Aldridge. "Opravdu se ptá svých diváků na víru a přesvědčení, zpochybňuje náboženství a myslím, že nadhazuje všechny tyto přímé, konfrontační otázky, které jsou hádankami života a jsou uzavřeny v tomto netradičním domácím rodinném prostředí."
Aldridge, který se otevřeně hlásí ke své homosexuální orientaci, se domnívá, že v tomto odvětví došlo ke znatelnému pokroku v oblasti reprezentace. "Vyrůstal jsem v době, kdy jsem neměl vůbec žádný přístup k tomu, co znamená být gay nebo být queer," říká Aldridge. "Ve Velké Británii existovala hrstka opravdu extrovertních, křiklavých televizních moderátorů a já si pamatuji, že jsem si říkal: 'Tohle je gay'. Ale nevěděl jsem, co to znamená na lidské úrovni nebo co sám prožívám. Takže si myslím, že reprezentace je nesmírně důležitá ve všech oblastech. Je důležité, abychom v umění, které se rozhodneme sledovat, viděli odraz sebe sama. Tak se učíme o sobě samých; tak se učíme i o lidech ve světě, kteří jsou jiní než my. Myslím, že reprezentace má moc změnit a ovlivnit svět opravdu pozitivním způsobem."
Sabrina (Nikki Amuka-Bird) je jedním ze čtyř cizinců, kteří drží rodinu jako rukojmí v domnění, že zabrání apokalypse. Její každodenní prací je práce zdravotní sestry, ale v poslední době zažívá nevysvětlitelné události, které ji vedou k tomu, že spojí síly s těmito cizinci s tímto společným cílem. Stejně jako Leonarda ji trápí to, co ona a její kolegové cizinci cítí, že musí udělat, aby zabránili konci světa. Roli ztvárnila Nikki Amuka-Bird, kterou jsme naposledy mohli vidět v Shyamalanově filmu Starý.
"Sabrina je starostlivá žena," říká Amuka-Birdová. "Je to někdo, kdo má blízko ke své rodině. Ve víru ani v Boha nutně nevěřila. A pak jednoho dne začala mít vize, které změnily běh jejího života, a cítila se nucena být zde, kde příběh začíná, a téměř se obětovat, aby zachránila lidstvo. Myslím, že je stejně vyděšená jako všichni ostatní, ale překonává svůj strach, protože věří v záchranu života." Někdy lze sílu zdravotních sester přehlédnout, ale situace, do které je Sabrina uvržena, je intenzivnější než cokoli, co v této profesi zažila. "Podle mých zkušeností se zdravotními sestrami jsou to jedny z nejobětavějších lidí, jaké jsem kdy viděla, ale zároveň to musí být i odolní lidé," říká Amuka-Birdová.
"Musí být silné, když jiní lidé trpí a jsou plní emocí. Právě to bylo na této roli náročné, protože jde o nepřiměřenou situaci, která je extrémní. A myslím, že i pro Sabrinu, která je silná žena, je to mimo její možnosti a musí překonat vlastní strach, aby pomohla ostatním se z toho dostat. To je něco, na čem jsme s Nightem pracovali společně. Pořád mi našeptával, že je silnější než tohle a že dokáže být hlasem rozumu a být někým, kdo mluví logicky ve chvíli, kdy se lidé cítí traumatizovaní." Tři další cizinci, s nimiž Sabrina pracuje, mají podobné zkušenosti jako ona. "Zažívají nadpřirozené události, které si nedokážou vysvětlit," říká Amuka-Birdová.
"A jsou poháněni silou, která je přesahuje. A myslím, že to byla výzva pro mě jako herečku i pro nás všechny jako herce: scénu po scéně, jak vyprávět příběh? Jak to vysvětlit tak, abychom nevypadali jako blázni a aby to vypadalo, že se snažíme prolomit tu frustraci, abychom byli pochopeni. A jak vidíme ve filmu, když se nám to nepodaří předat, má to své důsledky. Na tyto postavy je vyvíjen obrovský tlak a čas běží. Pro mě je ten film jako řecká tragédie. Myšlenka, že vezmete normální lidi a postavíte je do mimořádně nenormálních situací. Zvýšíte úroveň tragédie a sázky na maximum a diváci sledují, jak lidé procházejí něčím, čím by v životě neprošli. Ale nutí je to položit si otázku: "Co bych udělal já?"
Společným tématem celého filmu je myšlenka spirituality jako cesty ke kladení otázek. "Zasáhlo mě to víc než cokoli jiného, protože to jsou otázky, na kterých mi opravdu záleží: jak vaše spiritualita, pokud nějakou máte, ovlivňuje vaše směřování v životě," říká Amuka-Bird. "A byla jsem opravdu šokovaná, když jsem viděla, že se takový mainstreamový film, takový žánrový film, opravdu zabývá těmito velkými otázkami. V některých ohledech to působí jako varovný příběh. Ale v podstatě je to něco, co cítíte ve svém nitru. Je to jako staré pohádky, když jste byli malí: jakmile je někdo začne vyprávět, musíte vědět, co se stane na konci."
Redmond (Rupert Grint) je jedním z vetřelců v chatě. Scénář filmu Někdo klepe na dveře spojil dvě Grintovy největší noční můry: napadení domu a apokalypsu. "Na filmech o apokalypse je něco docela svůdného," říká Grint. "Lidé jsou fascinováni apokalypsou a rádi přemýšlejí o tom, jak by to vypadalo." Málokdy byla zkoumána v tak omezeném, odlehlém a intimním prostředí, které.
"Vidět to z této perspektivy, z této chaty, je pro něco takového ideální prostředí." Grint říká. "Je to místo, kde je to tak izolované, že se může stát opravdu cokoli a jste tak daleko od jakékoli pomoci. Takže je to ještě víc znepokojující." Grinta příběh zaujal také proto, že se dotýká mnoha aktuálních obav, které nás v současnosti obklopují. "Právě jsme se dostali z globální pandemie," říká Grint. "Na světě je ekologická krize, která nikdy nebyla křehčí. Takže ten druh blížícího se strachu ze zániku planety je něco, co je v současné době v myslích mnoha lidí."
Redmond spolu s dalšími cizinci, kteří vniknou do domu, nepracuje s velkým množstvím času. "Slyší však hodiny hlasitěji než kdokoli jiný, takže ho provází skutečný maniakální strach," říká Grint. "A je to postava, která je také tak trochu v reformě. Má pochybnou minulost, ale myslím, že tam, kde Redmonda najdeme, je vlastně na dobrém místě. A najednou je zasažen obrovským břemenem a rozhodnutím, které musí učinit. Je velmi agresivní a stále v sobě má spoustu hněvu, se kterým bojuje. A to se projevuje mnoha různými způsoby. Je to ten nejhorší člověk, který se v této situaci ocitl. Nemá chladnou hlavu a neumí moc dobře komunikovat." A tak se na něj podíváme. Grint hraje v Shyamalanově sérii Sluha, takže ví, jak režisér pracuje, ale Někdo klepe na dveře bylo natočeno úplně jinak.
"Je tam sekvence, která má asi deset stránek a Night ji natočil tak, že některé záběry měly pět minut," říká Grint. "Připadalo mi to jako divadelní hra, protože jste v ní tak dlouho. Jste tak ponořeni do toho světa a najdete ten rytmus i mezi všemi ostatními herci. Dostanete se do takové zvláštní synchronizace a v tomto směru je to velmi rytmické a spolupracující." Shyamalan si přeje, aby diváci viděli hloubku a nuance Grintova výkonu. "Rupert je vzácný herec, který se znovu objevil jako dospělý," říká Shyamalan. "Vzal všechny ty zkušenosti dětského herce - nezahltil se - a proměnil je v úžasné techniky a příležitosti pro svou dospělou hereckou cestu. Jsem opravdu nadšený, že všichni uvidí, čeho je schopen, a že pro něj budeme dál hledat příběhy."
Adrianne (Abby Quinn) je čtvrtým z cizinců, kteří vniknou do chaty. Quinnovou fascinovalo, jak příběh vyvolává u všech nečekané otázky. "Noc v sobě spojuje největší obavy lidí a to pak nutí každou postavu ve filmu zpochybňovat vlastní morálku a to, co je pro ně důležité, kdo je pro ně důležitý a co jsou ochotni ve svém životě obětovat," říká Quinn. "Myslím, že film vás také nutí ptát se, jak daleko jsou lidé schopni zajít v dobrém nebo špatném směru, aby měli pocit, že mají smysl a dělají něco dobrého." Jednou ze Shyamalanových priorit bylo zaměřit se na mezilidské vztahy mezi postavami. "Jedna z věcí, které se mi na adaptaci Nightovi líbí, je, že tento příběh udělal mnohem trojrozměrnějším," říká Quinn. "Dodal mu smysl. Film je dokonalou výzvou k tomu, abyste zpomalili a důkladně se podívali na svůj život a své vztahy."
Wen (Kristen Cui) ve filmu debutuje. Podle ní to byla radostná a výchovná zkušenost, zejména práce s otci na plátně, Jonathanem Groffem a Benem Aldridgem. "Na Benovi se mi nejvíc líbilo, že se s námi podělil o spoustu skvělých hereckých nástrojů," říká Cui. "Když jsem si říkala: 'Mám udělat tohle nebo tamto? Bude to hodně divné, když to zkusím takhle? Řekl by mi: 'Myslím, že bys měl udělat tohle' - a vždycky se podělil o důvod, který za vším stojí. Je to skvělý učitel. Na Jonathanovi mám nejraději to, že je velmi hravý a potrhlý. Ale když štáb řekne: "Rolling!", okamžitě se změní v charakter." Vždycky jsem si myslela, že je to tak. Na Groffa a Aldridge udělala Cui dojem, zejména tím, jak od nich a od Shyamalana přijímala pokyny a vedení. "Night byl ke Kristen upřímnější a upřímnější než on k nám," říká Aldridge. "Všichni máme ego a s takovou přímou upřímností bychom se, myslím, všichni zhroutili. Ale Kristen je prostě svobodná. Nemá nejistotu ani ego, které bychom my mohli mít spojené s prací, takže Night s ní mohl její výkon skutečně vytvořit."
Viděli jste film Někdo Klepe na dveře? Podělte se o své dojmy v diskusi
Trailer a film o filmu Někdo klepe na dveře CinemArt