O desetitisících za natáčecí den si tenkrát v roce 1983 mohli herci nechat jen zdát. Na honoráře tehdy byly striktní tabulky:

Národní umělec 1200 Kčs za natáčecí den, zasloužilý umělec 800, ostatní 600. A ŠulcováVáclav Postránecký, Július Satinský, Pavel Nový, Eliška Balzerová a Zdena Studenková, ti všichni v té době spadali všichni do třetí kategorie – tedy šest zelených bankovek za den práce.

A tak právě Šulcová zkasírovala za svůj nejslavnější film zmíněných 13 800 Kčs, to vše v době, kdy průměrná mzda činila 2765 korun, litrovka bílého vína stála 28 a kilo rýže 10 korun. Děti na tom byly ještě hůř, těm musely za celé natáčení stačit tři tisícovky...

Noční melouch

Traduje se dokonce, že si Janin filmový manžel Július Satinský (†61) vozil na natáčení texty v maďarštině, které po nocích překládal. Tím si vylepšoval příjem, aby vůbec vyšel a utáhl alkoholové dýchánky s kolegy.

Jana zřejmě nedostala žádné peníze ani za natáčení vily, v níž s Oldou v pražských Vokovicích bydleli. Posloužila ostatně jen zvenku, kuchyně už byla postavena podle její domácnosti v ateliérech. Scéna, kde drží Jana benjamínka Matýska před domem na ruce, je přitom slavná doteď.

Pokuta za rozpočet

Na dnes již legendární snímek plný hvězd nebyl závratný ani celkový rozpočet, Režisérce a scenáristce Marii Poledňákové (†81) na výrobu přiklepli jen do 3 900 000 korun, a ačkoli šetřila, jak mohla (namísto Beskyd třeba všechny horské scény natočila v Krkonoších), když pak částku o deset procent překročila, musela ze svého zaplatit pokutu.

Video
Video se připravuje ...

Bleskové zprávy: Usmíření zesnulé Šulcové s Víznerem a svatební cesta Molavcové Petr Macek, Lukáš Červený

 

Fotogalerie
33 fotografií