Michael Horáček byl i s partnerkou na předpremiéře filmu, ze které odešel zjevně znechucený. A svoje zklamání velmi peprně okomentoval na sociální síti. „Poté, co se dialogy opřely o snahu pořád něco očividného vysvětlovat – třeba Fröhlich vysvětluje v polovině třicátých let Baarové, že ‚Goebbels je ministr propagandy a mocný člověk‘ –, přišly na řadu efekty, jimž vévodily animované plameny, promítané přes milostné splynutí nácka s Baarovou,“ poukazuje na problémy filmu Horáček, který si ani dál nebere servítky.

„Vrcholem celé té idiocie byla ovšem scéna, kdy je Baarová vyvedena spolu se třemi dalšími nešťastnicemi na vězeňský dvůr k popravě. Už probíhá zkouška šibeničního propadla, když kdosi přiběhne s papírem, na kterém stojí, že Baarová dostala milost,“ říká textař o scéně, která ho zjevně pořádně nadzvedla. A vysvětluje čím…

„O nějakém soudu, který by ji k popravě odsoudil, případně o tom, kdo takovou milost udělil a okamžitě ji nechal propustit, ovšem film nic neříká – ačkoli právě tady by vysvětlení zapotřebí bylo,“ tvrdí textař, který na konec svého rozboru vše korunoval zdrcujícím závěrečným hodnocením snímku: „Soupis všech nesmyslů by byl dlouhý, vlastně přesně tak dlouhý jako scénář. Shrnul bych film Lída Baarová asi takhle: Všechna čest stranou.“

Filip Renč, do jehož těla se ostré šípy Horáčkovy kritiky zabodávaly, dlouho k vyjádřením uznávaného textaře mlčel. Nakonec ale promluvil. V první řadě se ohradil tím, že hraný film většinou bývá fikcí a nikoliv realitou, která by se měla projevit v dokumentu. A zjevně ho rozladilo i to, v jakém tónu se nesla textařova kritika. Prostřednictvím Blesku mu poslal vzkaz.

„Mrzí mě, při vašich tvůrčích úspěších v oblasti krásných písničkových textů, že ponižujete práci svých kolegů,“ vzkázal režisér slavnému textaři. „My nikomu náš film nevnucujeme, ani jsme nikoho nechtěli naštvat,“ dodal.

CO PODLE RENČE VE SKUTEČNOSTI STOJÍ ZA ÚTOKEM HORÁČKA NA FILM LÍDA BAAROVÁ? OBSÁHLÉ VYJÁDŘENÍ TVŮRCE FILMU ČTĚTE V TIŠTĚNÉM VYDÁNÍ SOBOTNÍHO BLESKU.

12 fotografií