České filmy neprožívám, často jsem z nich totiž zklamaná, nezřídka se u jejich sledování cítím trapně za samotné herce a tvůrce. U Fotografa jsem ale nic takového neprožívala ani vzdáleně. Naopak - místy jsem se upřímně bavila, místy se mi vzteky vařila krev. A přesně to Pavlásková jistě zamýšlela.

Jistě, přes dvě hodiny dlouhá stopáž je přece jen trochu moc a střihač mohl v některých částech klidně ještě trochu přitlačit na pilu. Takových devadesát minut by filmu určitě přidalo na svižnosti.

Jinak mi ale nezbývá než chválit, chválit, chválit. Nejsem filmový kritik, ale jako běžný divák jsem si ho vážně užila. Jestli očekáváte nahotu a erotiku, dočkáte se. Ta přece ve filmu o Saudkovi nesmí chybět. Je jí v něm požehnaně, a to ve všech možných polohách a rozměrech. Puritán se možná bude u některých scén červenat, kdo ale očekává lehké porno, bude zase odcházet zklamaný. Ani ty nejdivočejší záběry totiž nepůsobí vulgárně a dobře dokreslují děj.

Hlavní role se ujal Karel Roden, který byl standardně skvělý, ale to se tak nějak čekalo. Do kůže excentrického Saudka se vžil na sto procent a působil uvěřitelně, ne směšně, což by se mnohým jiným v této poloze klidně mohlo stát. Kdo ale překvapil, byla dodnes nepříliš známá Máša Málková, která Rodenovi zdatně sekunduje. Z naivky z Nemanic se v průběhu stane tak prvotřídní mrcha, že jsem měla chuť jí zakroutit krkem.

Jak po projekci Saudek prohlásil: „Původně jsem prosazoval, aby se film jmenoval Staré prase, mladá svině.“ Je pravda, že by ho takový název skvěle vystihoval.

Video
délka: 05:05.08

Zprávy: Test light jogurtů a útok na Saudkovou: Bude se soudit? redakce Blesk TV

Fotogalerie
10 fotografií