Jak k děsivé havárii došlo podle svědka? „Jela zrovna proti mně, když náhle sjela mimo vozovku a převrátila se přes střechu o sto osmdesát stupňů,“ popsal Blesku svědek nehody.

Co na to odborník

"Moderní automobily jsou velmi bezpečné. Vysokopevnostní materiály, airbagy či pečlivě navržené deformační zóny dokáží posádku ochránit i v případech, kdy je rychlost a tedy i energie nárazu vysoká. Úkolem plechů je "pomuchlat" se co nejvíce, typicky přední část vozu často bývá velmi poničena. V tomto případě to vypadá na několikanásobný náraz z různých stran, auto se také nejspíše převalilo přes střechu, což možná Ewě paradoxně zachránilo život. Přímý náraz do sloupu či zdi by měl téměř jistě vážnější následky. Ewa má velmi dobrého anděla strážného," sdělil Blesk.cz odborník Aleš Jungmann.

Ewa Farna si může gratulovat, že bourala ve Volkswagenu Tiguan. Ten totiž patří mezi nejbezpečnější auta podle prestižního žebříčku Euro NCAP. Tato organizace pravidelně provádí simulace nehod takzvanými nárazovými testy.

Nový Tiguan v nich ve zpřísněném hodnocení v roce 2009 dosáhl na maximum pěti hvězdiček. Tak jako jiné vozy do lehčího terénu (SUV) zdobí Tiguan výborná ochrana řidiče (87 %), velmi dobře je na tom i s pomocnými systémy (71 %). Třeba Jeep Compass letos vykázal jen 61 a 43 % ochrany, čímž dosáhl pouze na dvě hvězdičky z pěti.

Podobně jako čínský vůz Landwind CV9 s 34 a 29 % bezpečí. A třeba kdysi slavné značce Rover dokonce testy Euro NCAP na konci minulého století zlomily vaz: Modely 100 a 600 dostaly jen jednu a de facto se přestaly vyrábět.

Fotogalerie
11 fotografií