1. Dobrá Energie je spolu se svou mateřskou firmou největším alternativním dodavatelem energií v množství dodaného objemu. Jak pojem alternativní dodavatel můžeme chápat?

V první řadě musíme rozdělit pojem dodavatel a distributor. Distributor elektřiny a plynu pečuje o vedení a má na starosti, aby se k zákazníkovi elektřina nebo plyn dostaly za jakéhokoliv počasí. Pokud třeba na dráty spadne ve vichřici strom, o situaci se musí postarat právě distributor. Distributor každý rok provádí také odečty elektroměrů a plynoměrů. V České republice působí 3 distributoři elektřiny a plynu. Každý z nich má na starosti určité území, tzv. distribuční oblast. Distributora tedy nemůžete jen tak změnit, je vám přidělen na základě vaší adresy. Dodavatel nakupuje elektřinu a plyn na domácím nebo zahraničním trhu a následně ji prodává domácnostem či firmám. Alternativní dodavatelé jsou dodavatelé, kteří konkurují zavedeným energetickým gigantům. Na trhu pracují operativněji, a proto mohou mnohdy nabídnout nižší ceny elektřiny a plynu.

2. Díky čemu mohou dodavatelé docílit své stability?

Důležité jsou reference neboli pověst nového dodavatele, jeho finanční stabilita, přihlášení dodavatele k Etickému kodexu obchodníka atp. Toto všechno společnost Dobrá Energie splňuje. Je důležité, že i v době energetické krize se můžete na svého dodavatele spolehnout. Jedním takovým měřítkem je to, že i v této době nabízí produkty pro nové i stávající zákazníky. Bohužel u všech alternativních dodavatelů tomu tak dnes není, i když mají třeba hezké televizní reklamy.

3. A jak vypadá u alternativních dodavatelů  obsluha zákazníka? Jsou poskytované služby kvalitativně srovnatelné?

Na obsluze zákazníka si dáváme záležet, každý zákazník má hned několik způsobů, jak s námi může komunikovat. Jako nový zákazník nás může kontaktovat přes infolinku nebo se na nás může obrátit prostřednictvím webových stránek, a to i v případě, pokud má zájem například o nabídku či porovnání se svým současným dodavatelem. Pokud je již klientem Dobré Energie, má k dispozici i svůj osobní portál, kde vidí svoji smlouvu a ostatní dokumenty. Je zde i možnost si provádět dílčí úkony, jako je například změna záloh či změna způsobu platby.

Roman Šmíd, vedoucí prodeje společnosti Dobrá Energie, s.r.o.
Autor: EP ENERGY TRADING, a.s.

4. Pokud chce zákazník dodavatele změnit, co ho čeká? Jak změna dodavatele probíhá?

Zákazník nás kontaktuje tak, jak je výše zmíněno, na základě čehož mu nejdříve vždy vypracujeme nabídku. Po vzájemném odsouhlasení mu připravíme smlouvu o dodávkách. Celý proces je poměrně jednoduchý a vše uděláme samozřejmě za zákazníka a zdarma. Jakmile máme od zákazníka podepsanou smlouvu, sami si zjistíme, do kdy má zákazník vedenou smlouvu u původního dodavatele. K tomuto datu pak připojíme zákazníka k Dobré Energie. Vše děláme tak, aby zákazník nebyl bez dodávek elektřiny či plynu a samozřejmě, aby neplatil žádnou smluvní pokutu.

5. Nabídka na trhu je stále dost široká. Jaké produkty se dnes zákazníkům nabízí? Co byste doporučil jako nejvýhodnější a proč?

V dnešní době je situace taková, že mnoho dodavatelů nemá většinou žádnou nabídku pro nové zákazníky a pokud ano, jedná se o tzv. spotové ceníky neboli cenu přímo určovanou energetickou burzou. Zde zákazník platí cenu, která je daná na každý den. V této době bych ji ale nedoporučoval. Společnost Dobrá Energie i díky zodpovědnému a profesionálnímu nákupu má nabídku ceníků s pevnou cenou na 2 nebo 3 roky dopředu. Zákazník tedy přesně ví, kolik bude za svoje služby platit. Všechny ceníky máme na svých webových stránkách a vždy se snažíme udělat nabídku zákazníkovi takovou, aby byla pro něj cena nejlepší.

Na otázky odpovídal Roman Šmíd, vedoucí prodeje společnosti Dobrá Energie, s.r.o.