Cílem stavby je převedení tranzitní dopravy východ–sever mimo obydlenou zástavbu Židenic. Tato část VMO vyřeší také aktuální problém s velkým množstvím levých odbočení, která komplikují dopravu z centra města do Vinohrad a Líšně,“ uvedl ředitel Závodu Brno Ředitelství silnic a dálnic David Fiala.

Nový úsek bude umístěn ve čtyřech městských částech: Černovice, Slatina, Židenice a Líšeň. „Po dokončení zajistí řidičům plynulý a bezpečný průjezd a obyvatelům přilehlých částí lepší životní podmínky a větší bezpečnost. Součástí stavby je potřebné doplnění chybějících pěších tras a cyklostezek,“ přislíbila primátorka Brna Markéta Vaňková (46, ODS).

Silničáři předpokládají zahájení prací v roce 2027 a dokončení o tři roky později. V té době by již mělo být plně dokončeno rozšíření dálnice D1 v Brně ze čtyřpruhu na šestipruh. Část dopravy by se proto při výstavbě měla odklonit právě touto spojnicí.

Fotogalerie
3 fotografie