Jak firma sama říká, v prvním roce se nebude hnát za co nejvyšším tržním podílem. Nejprve chce pracovat na seznámení spotřebitelů se značkou a hlavně na získání jejich důvěry. Toho chce Vivo dosáhnout zejména propracovanou podporou a zákaznickým servisem. U nás má tu výhodu, že Češi jsou obvykle k novým značkám vstřícní.

Vítaná konkurence

Klíčový pro českého zákazníka, minimálně v oblasti smartphonů, je dobrý poměr ceny a výbavy. To si Vivo moc dobře uvědomuje a ačkoli se primárně nechce profilovat jako lowcostový brand, ceny prvních tří modelů, s nimiž na trhu začíná, jsou nastaveny velmi příznivě. Dá se odhadovat, že s touto strategií by nováček mohl být největší konkurencí pro Redmi, Poco, Motorolu a Realme.

Vivo expanduje v době, která se vyznačuje přeskupováním sil na trhu se smartphony. Vinou amerických sankcí svoje pozice ztrácí Huawei, na jeho úkor mohou nyní posílit jiné značky. Vivo proto logicky akcentuje spolupráci s Googlem – všechny jeho telefony mají plnou podporu služeb Googlu i aplikací z Google Play. K tomu firma sází na osvědčené mobilní čipsety od Qualcommu, svižné prostředí Funtouch OS postavené na nejnovějším Androidu 11 a pravidelné softwarové aktualizace.

Video
Video se připravuje ...

Vivo - medailonek firmy vyrábějící smartphony (ENG) MobilMania.cz

Česká republika společně s Rumunskem tvoří druhou vlnu evropské expanze. Evropský terén totiž Vivo za posledních několik měsíců už stačilo trochu prozkoumat. V říjnu loňského roku začalo působit ve Velké Británii, Německu, Francii, Itálii, Španělsku a Polsku. Nabídka produktů na těchto trzích je o něco bohatší, dá se ale očekávat, že by s nimi ten český měl za čas srovnat krok. Proti západní Evropě u nás chybí například vyšší model Vivo X51 5G. Na jeho místo ale patrně ještě letos nastoupí model X60 5G nedávno představený v Číně.

O společnosti Vivo:

Společnost Vivo byla založena v roce 1995. Původně působila na trhu telekomunikace a spotřební elektroniky se zaměřením na pevné a stolní bezdrátové telefony. Celosvětově známou značkou chytrých telefonů se stala až v roce 2011. S ročním prodejem 111 milionů kusů si v současné době drží pozici pátého největšího výrobce chytrých telefonů na světě.

Hlavní sídlo je v Číně, výzkumná centra má ale Vivo i v dalších zemích včetně Japonska a USA. Zaměstnanci v Šen-čenu, Tung-kuanu, Nankingu, Pekingu, Chang-čou, Šanghaji, Tchaj-peji, Tokiu a San Diegu se zaměřují na vývoj 5G, umělé inteligence, průmyslového designu (proces navrhování produktů pro průmyslovou výrobu) a fotoaparátů. Výrobních závodů má Vivo celkem pět, všechny v Číně a jihovýchodní Asii. Ročně vyprodukují přes 200 milionů chytrých telefonů.

Vivo si za posledních 10 let stačilo připsat hned několik technologických prvenství. Vivo X1 představené v roce 2012 byl první chytrý telefon se specializovaným zvukovým hi-fi čipem. V roce 2014 přišlo Vivo X5 Max s tloušťkou 4,75 milimetru a překonalo rekord nejtenčího chytrého telefonu své doby. V roce 2018 představilo Vivo bezrámečkový koncept NEX, který se jako první pyšnil čtečkou otisků v displeji a vyskakovací selfie kamerou.