V současnosti ŘSD měří rychlost zatím na prvním úseku mezi Psáři a Souticemi. Během roku se počet kontrolovaných míst měl rozrůst na pět v souvislosti s tím, jak se ŘSD podaří vysoutěžit nová měřící zařízení. Ministerstvo dopravy počítalo s umístěním těchto zařízení mimo jiné na uzavírkách na D1 u Jihlavy, Velkého Meziříčí a Humpolce.

Video
délka: 09:22

Dan Ťok ve Studiu Blesk: Proč práce na D1 v noci stojí? Blesk TV

Výběrové řízení na pořízení nových měřičů se ŘSD nedaří dokončit dlouhodobě. Na přelomu loňského a letošního roku ŘSD zrušilo předchozí soutěž s tím, že je nutné výrazně zpřesnit technické požadavky.

S úsekovým měřením začalo ministerstvo v úseku nedaleko Brna loni. Kamery měřicího systému zaznamenaly přestupky 150.000 šoférů, podle úřadu tak přispěly k bezpečnosti provozu. Kromě uzavírek na opravované D1 používá ŘSD podobný systém například v Klimkovickém tunelu u Ostravy.

Kamery pro úsekové měření umí po projetí automobilu celým měřeným úsekem automaticky vypočítat rychlost vozidla a tyto informace předat policii a příslušným obcím s rozšířenou působností. Systémy ministerstvo dopravy dlouhodobě plánuje nasazovat na opravované úseky dálnice D1. Provoz na volných částech dálnice úřad permanentním systémem kontrolovat neplánuje.

Fotogalerie
26 fotografií