Konec opírání o lopaty. Na práci dělníků dohlédnou kamery i drony

ŘSD: Na dělníky si posvítí nové kamery. Lajdáctví bude konec.
ŘSD: Na dělníky si posvítí nové kamery. Lajdáctví bude konec.  (Autor: Profimedia.cz)
Autor: pet - 
16. ledna 2017
14:40

Noční můrou každého řidiče je zajisté uzavírka silnice s cedulí, na které je smutný smajlík a heslo „Musíme to opravit“ nebo „Již brzy po novém“. Opravy mnohdy trvají celou věčnost, i když se to dělníky na silnici jen hemží. Nezřídka se objevují mezi řidiči stížnosti, že se nádeníci většinu času opírají o lopaty a příliš nepracují. Tomu by však měl být konec. Ředitelství silnic a dálnic představilo první kamery, které sledují dělníky na stavbě. Kontrolují tak odvedenou práci a kvalitu, kterou stavební firmy slibují. Informovala o tom MF Dnes.

S novinkou přišlo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) nedávno. Opravy silnic hlídají nejen stacionární kamery, ale i kamery mobilní anebo drony. Šéf ŘSD Jan Kroupa už loni přiznal, že by rád zvýšil dohled nad stavebními firmami, které opravy zajišťují. Kromě kontroly jejich práce může pořizovat kamera i fotodokumentaci. Další výhodou je, že kamery mohou sledovat průběh a vývoj oprav, jestli stavějí firmy podle stavebního plánu nebo mají dostatečnou mechanizaci.

Jednou z hlavních metod je videomonitoring, který je pořizován kamerou umístěnou na voze. Ten projíždí dvakrát za den po celé stavbě a zpětně vyhodnocuje aktuální stav oprav s týdenním plánem. Dálnice D1 je právě úsekem, který se může pyšnit touto novou metodou.

„Kamery se využívají zpravidla na projektech, které jsou náročnější a vyžadují tak stálý dohled. S výsledky monitoringu je ŘSD spokojené a bude v něm nadále pokračovat,“ uvedla mluvčí ŘSD Ledvinová pro MF Dnes.

„Navrhovali jsme to již v roce 2013 na D1 kvůli monitoringu prováděných prací, protože se tam moc nepracovalo. Nevím, proč to umisťují na nedůležité stavby,“ řekla Miloslava Pošvářová, ředitelka Stínového ŘSD.

Nejnovějším přírůstkem jsou však drony. Ty nasadilo ŘSD na stavbě silnice I/11 mezi Oldřichovicemi a Bystřicí. Jde o velmi problematický úsek, kde kvůli insolvenci jednoho ze členů sdružení zhotovitel vyhrožoval odchodem ze stavby. Další fotodokumentaci pořizují třeba na dálnici D4 u Skalky. Výhodou monitoringu a fotodokumentace je, že se dá uplatnit na jakýkoliv typ stavby.

ŘSD však rozšiřuje i počet kamer, které na dálnicích sledují provoz.

djaba ( 16. ledna 2017 22:25 )

 A to jako co , na lopatě a krumpáči čidlo úhozu , dobrý .A za pár let , snímač u pana dotora gynekologa a nebo zubaře .Na lidi je holt přísnost .

Desterz ( 16. ledna 2017 17:11 )

!!

agfor ( 16. ledna 2017 16:46 )

A co nebo kdo bude dohlížet na flákače na zbytečných úřadech ?

panda82 ( 16. ledna 2017 16:26 )

Jo jo a poslanci GPS, aby aspoň trefili na svoje místo

kurna1 ( 16. ledna 2017 16:07 )

Tak je to správný a takto má být !!! Hlavně ti silničáři v H.K. jsou věčně zašití mezi Libranticemi a třebechovicemi a tam se dovedou zašívat i celé dopoledne u lesejčka. A potom si řeknou za 100,.m opravy silnice nehorázné peníze, které tímto způsobem oni prošustrují

Zobrazit celou diskusi