Společnost Unipetrol, která je jedním z výrobců vodíku v ČR, plánuje rozšíření dvou stávajících klasických čerpacích stanic Benzina o vodíkové čerpací stanice. Půjde o pumpy v Praze na Barrandově a v Litvínově.

Prvním masově vyráběným vozem na vodíkový pohon je Toyota Mirai, která byla uvedena v Japonsku v roce 2014, a o rok později se začala prodávat i na evropském trhu. Loni se prodalo 3000 vozů a po roce 2020 očekává Toyota roční prodej 30.000 aut. Auta na vodík mají nebo chystají i další automobilky, například Hyundai, Honda nebo Mercedes.

Podle Václava Zikmunda z české Toyoty je překážkou většího rozšíření aut na vodík právě nerozvinutá infrastruktura. "Současná cena vozu Mirai na úrovni dvou milionů korun vychází z objemu výroby, která je v podstatě ruční. S plánovaným růstem produkce se cena samozřejmě výrazně sníží," uvedl Zikmund.

Vodík jako plyn je v automobilu uchováván ve speciální lahvi a funguje jako zdroj energie. Díky jeho vlastnostem, je ve speciálním zařízení vyráběna elektrická energie, která následně pohání vozidlo. Všechny vozidla nebo dopravní prostředky, která využívají vodík jako zdroj energie, jsou vlastně elektromobily. Velkou výhodu je nízká spotřeba a také téměř nulové emise, z výfuku automobilu totiž vychází pouze pára.