Placení mýtného v závislosti na počtu ujetých kilometrů po dálnicích, rychlostních silnicích a vybraných silnicích první třídy na Slovensku od roku 2010 podléhají nákladní vozidla a autobusy. Osobní auta musejí být vybavena dálniční známkou, která umožňuje neomezeně využívat zpoplatněné úseky silnic po dobu platnosti kuponu. Podobný systém funguje i v České republice.

"Vzhledem ke kupní síle domácností v novějších členských státech (EU) v porovnání se starými členskými státy by zavedení mýtného pro osobní vozidla znamenalo nejen nárůst výdajů domácností na dopravu, ale zároveň by mohlo znamenat i pokles výnosu ze zpoplatnění lehkých vozidel," uvedlo slovenské ministerstvo dopravy.

Podle slovenského ministerstva jsou také náklady na zavedení provozu elektronického systému výběru mýtného mnohem vyšší než v případě dálničních kuponů. Slovenský systém mýtného pro nákladní automobily spravuje společnost SkyToll, která zakázku získala s nejdražší nabídkou po vyloučení ostatních uchazečů z tendru. Podle dřívějších informací značnou část z vybraného mýtného v minulosti pohltily náklady na vybudování a provoz mýtného systému.

Návrhy EK ohledně elektronického mýtného systému počítají s přechodným obdobím pro zavedení jednotných celoevropských pravidel do roku 2023 pro nákladní vozidla a do roku 2027 pro osobní vozidla.