Půjde o kompletní elektrický pohon včetně trakčních měničů a generátoru. "Dodávka prvních sad je plánovaná na první čtvrtletí roku 2018," uvedl generální ředitel Škody Electric Jaromír Šilhánek. K hlavnímu nárůstu výroby dojde od následujícího roku.

Škoda Electric, výrobce pohonů pro veřejnou dopravu, se tak novou zakázkou vrací k produkci zařízení pro důlní průmysl. V letech 2006 až 2013 například dodala americké společnosti Caterpillar, světové jedničce na trhu těžebních strojů, téměř 700 trakčních motorů pro pohon obřích důlních vozidel, která uvezou až 360 tun nákladu. Tehdy Škoda uvedla, že 100 motorů stálo přes 150 milionů Kč.

U zakázky pro Belaz musí vozy sloužit i při teplotách nižších než minus 50 stupňů Celsia a musí dlouhodobě odolávat i velké prašnosti, která je v povrchových dolech běžná. Podle specialisty firmy Viktora Vachaty je o důlní vozidla s nosností 90 tun zájem kromě Ruska také například v zemích Jižní Ameriky, Afriky a v Austrálii.

Škoda Electric je největším evropským výrobcem trolejbusů; vyrobila jich už více než 14.000. Jezdí ve 30 zemích v Evropě, Asii a v Severní Americe. Podnik ročně utrží mezi pěti až šesti miliardami Kč. Kromě různých typů trolejbusů a elektrobusů vyrábí pohony pro elektrická vozidla, trakční motory a hybridní a vodíkové autobusy.