"V čase politické a ekonomické nejistoty na našich klíčových trzích je důležité, abychom byli co nejlépe připraveni na pokračující investice do naší strategie a na zdolávání budoucích výzev a příležitostí," řekl dnes mluvčí nejstarší soukromé televizní společnosti v Británii.

Propouštění je reakcí zejména na očekávaný propad zisků z reklamy. Ty měly podle vyjádření ITV za prvních devět měsíců letošního roku klesnout meziročně o jedno procento. Inzerenti navíc pro letošek předpovídají pokles britského trhu televizních reklam o dvě procenta, což by byl nejhorší výsledek od roku 2009.

Odhady o vývoji reklamního trhu otřásl v červnu výsledek britského referenda o vystoupení z Evropské unie. Před 23. červnem se očekával nárůst tohoto trhu až o sedm procent, což by navázalo na loňské posílení o 10,5 procenta. Po vítězství zastánců brexitu se však výdaje britských firem na televizní marketing smrskly o 400 milionů liber (1,2 miliardy Kč).

ITV není jedinou společností, které se aktuální politický a ekonomický vývoj dotkl. BBC tento měsíc oznámila propuštění více než 300 osob v rámci postupné privatizace některých pořadů. V září zase vyšlo najevo, že rozsáhlými personálními škrty prochází i skupina DMGT, vlastník deníku The Daily Mail.