"K dnešnímu datu evidujeme 9900 žádostí. V posledních týdnech jsme zaznamenali větší zájem. Ve spolupráci s projektantem zón realizujeme drobné úpravy," uvedla mluvčí. Pro srovnání, asi v polovině července to byla tisícovka řidičů.

Území Prahy 8 nebude jednotnou parkovací zónou, ty budou vyznačeny pouze v Karlíně, Libni, Kobylisích a Ládví. V ostatních částech budou moci řidiči dál parkovat. Zaregistrovat své vozy mohou lidé na radnici v ulici U Meteoru, na Karlínském náměstí a v kulturním domě na Ládví.

Roční parkovací oprávnění pro první vozidlo fyzické osoby pro jednu z parkovacích oblastí na Praze 8 vyjde občany s trvalým bydlištěm na 600 korun ročně, obyvatelé starší 65 let zaplatí 180 korun. Oprávnění pro všechny tři parkovací oblasti na Praze 8 stojí 1200 korun, osoby starší 65 let zaplatí 360 korun.

Se systémem zón v uplynulých týdnech nesouhlasili opoziční zastupitelé a část obyvatel. ODS na jednání zastupitelů například navrhla, aby Praha 8 byla jednou zónou a sjednocena byla cena za parkování. Vedení radnice s tím nesouhlasilo. Sdružení Auto*Mat se zase nelíbí rušení cykloobousměrek v okolí Lyčkova náměstí a části ulice Pobřežní v Karlíně.

Zóny byly letos nově zavedeny na Praze 5 a 6. Původně měly být rozšířeny také na Prahu 4 a 9, avšak místní radnice se nakonec rozhodly, že je zavádět nebudou. Proti zónám protestuje zejména Středočeský kraj, který prostřednictvím svého hejtmana Miloše Petery (ČSSD) vyzval Prahu, aby přerušila platnost zón na Praze 5 a 6.

Zóny začaly v Praze fungovat v roce 1996 v části Prahy 1. Následně byly rozšířeny na celou Prahu 1, 2, 3 a 7 části Prahy 16. Samy si je provozují radnice v Praze 13, 16 a 22.